Tuesday 28 June 2016 By: Naemah

KLINIK DESA LEGEH

28/06/16: 23 Ramadhan 1437h

Hari ini Anas dan Mussaab menemani ummi check up kandungan di Klinik Desa Legeh. Dah lama tak menjejakkan kaki ke klinik itu. Semasa ummi mengandungkan Anas memang ummi buka buku mengandung di sini. Masa mengandungkan Mussaab, pernah juga sekali dua check up di sini ketika balik kampung. Untuk kandungan kali ini, ini adalah yang pertama menumpang check up di sini. Misi juga dah tukar semua. Tiada misi yang lama yang ummi kenal sebelum ni.

Ummi sangat suka check up di sini. Pertamanya, klinik hanya di depan rumah. Tak perlu dihantar, jalan kaki saja. Abi takde pun takde masalah. Kedua, tak perlu menunggu lama kerana orang tak ramai. Tadi pergi terus boleh check up dan cepat selesai. Anas dan Mussaab pun tak sehingga bosan menunggu ummi, malah ada tempat untuk Anas dan Mussaab bermain juga. Ummi dah bawakan buku dan iPad, tapi ada permainan lain si situ yang menarik minat Anas dan Mussaab. Alhamdulillah keduanya ok sampai siap check up ummi.

Berbanding check up di Melaka sebelum ini, dan di rinching tengah Semenyih, agak lama perlu menunggu dan perlu ada abi pula untuk hantar ummi dan jaga Anas dan Mussaab. Tapi nak buat macamana, situasi itu sudah biasa. Nak buka buku kat kampung tak boleh, sebab menatap kat sana. Redha sajalah pada segala kekurangan dan kepayahan.

Apapun, berterima kasih pada semua staff/nurse yang sentiasa memberikan perkhidmatan terbaik. Detail membuat pemeriksaan dan catatan di buku. Kerana itu tetap selesa membuat pemeriksaan di klinik kerajaan, meskipun bersama kekurangan yang ada.

Alhamdulillah check up hari ini tiada masalah. Semuanya ok. Hb pun ok walaupun sebelum ni agak rendah. Berat badan juga tak naik, maklumlah puasa :)

Selesai semuanya tak sampai sejam. Lepas tu balik ke rumah. Anas dan Mussaab berlarian pulang ke rumah mek yang letaknya tak jauh dari klinik.

Begitulah kisah pagi ini, di Klinik Desa Legeh. Alhamdulillah dah penuhi temujanji hari ini. Next appointment pula, lepas raya :)









0 comments:

Post a Comment