Saturday 25 June 2016 By: Naemah

DOA DI 10 MALAM TERAKHIR

21 Ramadhan 1437H
  
Sudah berada di 10 malam terakhir Ramadhan. Ramadhan yang cepat berlalu. Semoga dapat ditingkatkan lagi amal ibadah. Insya Allah.


Masuk hari ke-6 aku dan anak anak berjauhan dengan suami yang dicintai. Jauh di mata, dekat di hati. Semoga Allah sentiasa menjaga dia dan kami.

Di pengakhiran Ramadhan ini, semoga kita semua tidak mempersiakan hari hari yang berlalu. Jangan biarkan Ramadhan berlalu tanpa kita berusaha untuk mendapatkan keampunan dan keredhaan Allah, di samping berdoa meminta kepadaNya.

Rugi... sekiranya Ramadhan berlalu tanpa kita mendapat apa apa dariNya yang Maha Memberi.

Ku mohon keampunan dariNya, kerana aku hamba yang terlalu sering membuat dosa. Ku mohon keredhaanNya dalam menempuh hari hariku, ku Mohon bantu diriku untuk menjadi ibu yang lebih baik buat anak anakku, isteri yang lebih baik buat suamiku, yang penuh cinta dan kasih sayang, yang tenang dan penyabar, yang mampu mendidik dengan sebaiknya, yang sejuk dan tenang, di pandangan suami...

Ku mohon diberkati rumahtangga yang kami bina bersama, ku mohon dirahmati suamiku, diampuni segala dosanya, diberi kesihatan buatnya, dan dijadikan dia pemimpin yang terbaik buat kami dalam menempuh jalan keredhaan Allah. Jadikan dia, pasanganku dunia dan akhirat.

Kumohon diberkati anak anak kami, Anas Zaydan, Abdullah Mussaab, dan zuriat yang bakal lahir. Kurniakan mereka kesihatan tubuh badan dan akal yang cerdas, jadikan mereka anak yang soleh, mentaati Allah dan Rasul, mentaati kedua ibubapa, serta dekatkan mereka dengan al Quran dan petunjuk Allah. Berikan kelapangan dalam hidup mereka, mudah dan tabah menempuh ujian dunia, dan berikan mereka kebahagiaan dan kemuliaan dunia dan akhirat.

Ku mohon ampuni dosa kedua ibubapa kami, rahmati ibuku dan ibu mertuaku, ringankan segala beban yang mereka tanggung, tenangkan kehidupan mereka. Kasihani mereka sebagaimana mereka mengasihani kami. 
Tempatkan mereka di kalangan hambaMu yang beriman dan bertaqwa.

Ku mohon rahmati seluruh ahli keluarga kami, adik beradik dan saudara, rahmati kehidupan mereka, permudahkan urusan mereka, lapangkan kehidupan mereka, tunaikan hajat mereka.

Ku mohon dirahmati seluruh umat Islam di dunia ini. Berikan kemenangan kepada Islam, serta hancurkan musuh musuh Islam. Aameen..

Suamiku, hanya Tuhan mengerti kerinduan hati ini. Tiada yang lebih baik darimu buatku. Semoga Allah menjaga dan merahmatimu. Semoga Ramadhan yang masih berbaki ini juga membangkitkan lagi semangatmu untuk menambahkan amal dan ibadah diri. Meski dirimu dalam kesibukan bekerja. Semoga hatimu tak pernah lalai mengingati Allah dan memohon padaNya. Ku pasti kau juga tak jemu berdoa buat kami, dan buat keluarga kita.

Semoga cinta kita hingga ke syurga sayang :')

0 comments:

Post a Comment