Friday 23 September 2016 By: Naemah

MENSYUKURI JODOH

picture: here


Berapa ramai yang bersyukur kerana dikurniakan jodoh pasangan seperti dia yang kini ada di sisi? 

Tak kira kita menikahinya kerana cinta atau sebaliknya, tidakkah kita bersyukur, kerana dia ditakdirkan menjadi jodoh kita?

Tak kira baik atau buruk pandangan orang pada dia, namun dia yang terbaik di pandangan kita. Tak kira dia pendiam atau banyak cakap, namun bersamanya, kita rasa sangat terhibur. Tak kira taraf pendidikannya tinggi atau rendah, namun sepanjang hidup bersamanya, banyak mutiara ilmu yang dapat dikutip dalam sedar atau tidak. Tak kira dia berharta atau sebaliknya, bersamanya terasa segalanya telah dicukupkan :)

Mencari kesempurnaan, tak mungkin dia sempurna. Mencari persamaan, tetap akan ada perbezaan. 

Bersyukur, dia yang telah ditakdir sebagai jodoh. Bersyukur, dia yang menemani hari hari yang berlalu. Bersyukur, ada teman bicara, berbisik, bercerita, bersandar, dan meluah segala rasa. Bersyukur, bersamanya hadir zuriat yang pernah dirindu. Bersyukur, bersama kekurangan dan kelebihan, dia hadir sebagai pelengkap hidup ini.

Banyak sebab untuk bersyukur. Jika hanya kerana hati melihat pasangan sebagai anugerah yang paling indah dan membahagiakan dari Allah yang Maha Memberi. 


0 comments:

Post a Comment