Wednesday 30 September 2015 By: Naemah

PERCUTIAN YANG PANJANG

Alhamdulillah akhirnya kembali ke Kajang setelah 15 hari berada di kampung. Satu percutian yang sangat lama untukku dan anak anak. Ya, boleh dikatakan satu percutian kerana di kampung memang banyakkk sangat releksnya :)

Aidiladha disambut meriah bersama keluarga, meskipun suami tidak dapat bersama pada hari tersebut. Alhamdulillah juga dapat melaksanakan ibadah qurban pada tahun ini. 



Di kampung, anak anak menjalani rutin yang berbeza dengan di rumah. Kalau di rumah asyik dengan permainan yang banyak, kat kampung sikit saja. Buku buku pun tiada. Tv dan komputer juga tiada. Anak anak bermain mengikut kreativiti sendiri :) 

Lagi satu, hafazan juga dah tak berjalan mengikut jadual. Masih tersangkut di surah al fajr dan al ghasyiah. Insya Allah akan meneruskan kedua surah ini sehingga lancar sebelum melangkah ke surah baru. 

Hari pertama di Kajang, hanya berehat di rumah saja. Dah lama tinggalkan rumah, perlu berkemas kain baju yang banyak. Hari ni juga sempat memasak untuk breakfast, lunch dan dinner. Alhamdulillah. Dah lama cuti memasak :)

Cuti suami masih berbaki 3 hari. Lepas tu akan kembali ke Labuan untuk urusan kerjanya seperti biasa. Alhamdulillah seminggu juga cuti kali ni. Dapat melepaskan rindu pada anak anak. 

Oh, esok dah masuk bulan Oktober 2015. Masa terus berlalu pantas. Bermakna dah 9 bulan juga kami di Kajang. Dan sudah 10 bulan suamiku dengan Xilog. Semoga Allah memberkati segalanya, keluarga ini, zuriat dan rezeki. 

Semoga dipermudahkan segala urusan, dan semoga mendapat keredhaan Allah. 

0 comments:

Post a Comment