Monday 14 September 2015 By: Naemah

BALIK KAMPUNG WITH AIRASIA

Hari ini (13/09/15) sudah berada di Kota Bharu. Bagai bermimpi, kerana kepulangan ini tanpa dirancang pada awalnya. Pulang dengan penerbangan Airasia, everybody can fly :)

Musim jerebu

Hanya pulang bertiga dengan anak anak. Suami jauh di Labuan. Hari ke 5 dia di sana. Rindu pastinya sangat rindu, kerana perginya kali ini sangat lama. Lama berbanding biasa. Kalau seminggu sudah dirasakan lama, kali ini lebih dari seminggu. 

Aku cuba memahami rentak kerjanya. Kerja kapal, meskipun kerjanya berjadual namun banyak faktor yang menyebabkan jadual kerjanya sedikit berubah. Kalau ikutkan, perginya tak lama seperti ini. Namun apa nak buat.... Bukan kemahuannya juga. Kapal yang sepatutnya masuk, delay pulak..

Kerana itu kami tiga berana mengambil keputusan untuk balik kampung, tak mahu terus berkurung di rumah itu. Insya Allah menanti kepulangan suamiku di kampung.

Kesian anak anak. Perjalanan yang agak memenatkan siang tadi. Kehulu kehilir... Memang penat sedikit. Kesian Anas... Kesian Mussaab. Aku juga tak kurang penatnya. Dengan beg, dengan anak anak... Perlu berjalan jauh pula ke balai berlepas. Terasa sangat sukarnya bermusafir tanpa suami. Klia 2... Masih tak biasa dengan airport ini. 

Tapi Alhamdulillah... Segalanya berjalan lancar dan selamat sampai ke destinasi. Anak anakku penat bercampur gembira, dapat berjumpa sepupu di rumah nenek. Dalam kepenatan masih riang bermain. 

Masing masing sudah lena dalam kepenatan. Aku juga... Bakal melelapkan mata.

Rindu pada suamiku... Kesian pada anak anakku.. Semoga Allah menjagamu sayang. Semoga Allah mendamaikan jiwamu anak anakku... Semoga Allah menyinari keluarga kita dengan cahaya petunjuk dan kebahagiaan :')

0 comments:

Post a Comment