Tuesday 22 September 2015 By: Naemah

PERTEMUAN DAN PERPISAHAN

Setelah 10 hari berjauhan, suami pulang bertemu anak dan isteri. Kepulangan yang sangat dinantikan, dan diharapkan. Anak anak gembira tak terkata. Aku juga tak kurang bahagia melepaskan rindu pada yang tercinta. 

Namun pulangnya tidak lama. Hanya untuk 3 hari, dan akan kembali bekerja. Kami 3 beranak, terpaksa berjauhan dengannya lagi. Memandangkan raya juga sudah semakin dekat, kami hanya tinggal di kampung. Kali ni sangat lama berada di kampung. Anas pun dah rindu pada mainannya di rumah :)




Kepulangannya, meskipun sebentar cuma, tetap memberi makna dan mencipta momen yang indah dalam kehidupan kami. Dia seperti biasa, menjadi ayah yang baik dan terbaik untuk anak anak. Melayani mereka, menghiburkan mereka dan memberikan sepenuh kasih sayang buat mereka. 

Anas dan Mussaab happy teramat dapat hadiah dari abi. Hadiah kereta dan kenderaan mainan sangat menggembirakan anak anak. Maklumlah, balik hari tu tak bawa mainan sekali. Main apa yang ada je kat sini. sebab tulah selalu ajak balik rumah, teringat kat mainan :)

Kami juga berkesempatan ke Pantai Bukit Keluang di Besut. Dah lama tak ke sana. Seingat aku, masa belajar kat Maahad dulu last ke sana. Tupun sebab abang mengajar di sana. Dah lama sangat dah..hingga berpeluang datang semula bersama suami dan anak anak. Pantainya masih cantik dan indah. Suami dan anak anak mandi dengan riang dan seronok sekali. Maklumlah dah lama tak mandi pantai. Masa tinggal kat Melaka dulu kerap la juga. Dah pindah kajang, dah takde pantai la :)




Kemudian sempat juga ke rumah mertua di Kota Bharu. Walaupun mak kat Mekah, datang juga la rumah mak jumpa adik beradik suami. Satu hari di sana, pulang semula ke rumah ibuku di jeli. Dalam perjalan, sempat juga shopping mainan anak, dan sedikit keperluan.

Di hari terakhir suamiku di kampung, kami ke Telaga Bijih menikmati suasana hutan dan air terjun pula. Walaupun dekat je dengan rumah, tapi ini kali pertama aku ke sini. Oklah juga, air bersih dan ramai orang juga. Seperti biasa, suami mandi manda bersama anak anak, dan aku hanya menanti dan memerhati. Seronok tengok anak anak begitu asyik mandi sungai. Mandi, makan dan mandi lagi. Kemudian pulang ke rumah :)




Malamnya, suamiku menaiki bas ke Kuala Lumpur dan esoknya pula flight ke Labuan. Terasa singkat masa bersama, rindu kembali berpaut. Anas menangis di saat abinya pergi. Puas dipujuk, pasti rindu yang lalu masih terasa. Insya Allah kali ini perginya tak lama. Meskipun tak dapat sambut raya Aidiladha bersama, tapi Insya Allah baliknya nanti lebih lama. Insya Allah... Sabarlah sedikit saja lagi anakku :')

Suamiku...kehadirannya membuahkan bahagia.. Ketiadaannya menghadirkan rindu :')

0 comments:

Post a Comment