Tuesday 6 October 2015 By: Naemah

DIARI ANAKKU: 051015

Dah lama tak update diari anak anakku di rumah. Hari ini hari ke dua suami di Labuan. Hari ini juga cukup seminggu kami kembali ke teratak kami di kajang setelah bercuti panjang di kampung. Kat sini keadaan jerebu masih sangat teruk sehingga sekolah terpaksa ditutup.

Hari ini anak anak bangun pagi seperti kebiasaan. Sarapan, mandi dan menonton video. Hari ni ummi download banyak video baru untuk Anas dan Mussaab. Seperti selalunya, video baru akan membuatkan mereka asyik dan excited. Ada video season, weather, numbers, body parts, dan macam macam lagi. Selepas itu memperdengarkan bacaan juzuk amma seperti kebiasaan. 

Hari ini juga sempat membaca buku bersama sama, dan melukis di kertas mahjong. Permainan seperti biasa bersepah sana sini dan mereka bermain permainan mengikut minat masing masing. 

Books of the day



Waktu tengahari suapkan makan. Alhamdulillah keduanya berselera makan berlaukkan kari ikan dan ayam goreng. Selepas zohor, tidur bersama Mussaab, dan Anas dibiarkan bermain dan menonton sendirian. Tapi lepas tu dia sendiri masuk ke bilik dan terlena di atas katil. Mungkin penat dan bosan main sendirian :)

Mussaab bangun sebaik masuk waktu asar, Anas pula dah pukul 6 petang baru bangun dari tidurnya. Menangis dan meragam sekejap, kemudian mandi bersama adik. Lepas tu makan aiskrim homade yang ummi buat pagi tadi, makan nasi goreng dan nugget. Kemudian main lagi. 

Selepas maghrib sempat semak hafazan dan menghafaz bersama Anas. Masih dalam usaha melancarkan hafazan surah al fajr dan al ghasyiah. Juga bacaan surah an naba' ayat 1-11. Tak lupa ulangkaji huruf hijaiyyah untuk Mussaab. 

Mussaab lena tidur selepas solat isyak, dan Anas pula lewat tidurnya malam ini lebih kurang 11 malam dek kerana banyak tidur di siang hari tadi. 

Alhamdulillah anak anak melalui hari yang baik dan sentiasa dalam perlindungan Allah. Hari ini juga satu hari tak mendengar khabar suamiku yang jauh di lautan. Semoga Allah melindunginya juga bersama rahmat dan kasih sayangNya. Insya Allah bakal bersua :)


0 comments:

Post a Comment