Sunday 11 October 2015 By: Naemah

RIADAH: TAMAN TASIK PERDANA

Pada hari sabtu yang lepas (09/10/15) sempat ke Taman Tasik Perdana untuk riadah bersama keluarga. Kali ke 3 kami ke Taman Tasik Perdana sejak tinggal di Kajang. Tempat itu menjadi pilihan kerana kawasannya yang sangat luas dan tenang. Di sana anak anak boleh bermain basikal sepuasnya, dan ada juga taman permainan untuk kanak kanak. Suamiku pula seperti biasa berjoging di sana. 

Perjalanan mengambil masa dalam 1 jam dari rumah kami. Kami turun sekitar jam 7 pagi, dan bertolak ke sana. Niatnya mahu breakfast di sana saja. Sampai di sana dalam pukul 8 pagi. Alhamdulillah senang dapat parking hari ni. Selalunya puas pusing baru dapat parking. Mungkin hari ni tak ramai orang seperti biasa. Mungkin kerana jerebu yang baru reda. 


Suami terus berjoging, dan aku bersama anak anak menemani mereka bermain di taman permainan. Kemudian kami ke kedai makan yang berada di dalam kawasan itu, dan breakfast bersama sebelum meneruskan aktiviti yang lain. 


Breakfast kami :)

Kemudian kami berjalan ke satu kawasan yang sesuai untuk Anas berbasikal. Tempatnya memang sangat luas, dan kanak kanak dapat berbasikal dengan bebas dan sepuasnya. Kawasannya cantik, terletak di tepi tasik. Memang nice view lah. Sekadar nak lepak lepak dan makan makan pun ok. 

Kebetulan juga hari ni hari sukan negara. Para pengunjung taman tasik perdana diminta singgah di satu khemah untuk menulis nama tanda sokongan dan masing masing diberi sebotol air mineral dan sebungkus nasi lemak. Alhamdulillah :)

Selepas puas berbasikal, kami beransur  pulang. Kalau ikutkan, Anas masih belum puas berbasikal di situ. Maklumlah, di rumah dah tak dapat bebas bermain macam kat sini lagi. Puas pujuk, akhirnya dia mengikut. 

Sebelum balik, singgah sekejap di Tesco Kajang untuk membeli lauk dan barang keperluan. Esok suami dah nak kembali bekerja, jadi seperti biasa dia akan cukupkan keperluan kami anak beranak sebelum dia pergi :)

Begitulah alkisahnya, satu pagi di Taman Tasik Perdana, Kuala Lumpur. Insya Allah akan ke sana lagi sekiranya ada kelapangan. Highly recommended untuk aktiviti riadah dan rehlah seisi keluarga :)









0 comments:

Post a Comment