Sunday 30 August 2015 By: Naemah

STADIUM KAJANG: TEMPAT RIADAH KAMI

Hari ini, riadah bersama keluarga di Stadium Kajang untuk kesekian kalinya. Stadium kajang menjadi tempat yang sering kami kunjungi untuk aktiviti riadah. Jaraknya hanya dalam 5km saja dari rumah. Lokasinya pula bersebelahan dengan medan sate Haji Samuri yang terkenal di Kajang. 

Aktiviti yang sering kami dilakukan di sana ialah berjogging, berbasikal dan bermain di taman permainan yang disediakan. Kawasan stadium yang sangat luas, memberikan kebebasan pada setiap orang yang mengunjunginya untuk melakukan aktiviti. 

Pada hari minggu, ada disediakan perkhidmatan sewa basikal, kereta permainan, bubbles, kasut roda dan skateboard, dan banyak lagi. Kalau hari minggu, memang sangat ramai yang datang untuk beriadah atau sekadar mengambil angin dan membawa anak anak bermain. 

Anak anak seronok dan bebas bermain di padang yang luas. Berlari dan berbasikal hingga keletihan. Malah seronok juga melihat kanak kanak yang riang bermain di situ. Tempat yang menjadi pilihan kebanyakan keluarga. 

Semoga dapat menjadikan aktiviti riadah ini satu rutin buat kami sekeluarga. Riadah itu aktiviti yang baik dan menyihatkan. Badan segar lepas berlari :)  bimbang juga dengan kesihatan diri. Maklumlah badan tak slim macam dulu lagi dah. Lemak sana sini. Takut juga  diserang penyakit yang bermacam. Nau'zubillah..

Ya, makan pun kena jaga juga. Bukan main telan je semua kan. Jaga makan, rajin exercise, insya Allah kesihatan terjaga. Nasihat untuk diri sendiri :D

Stadium Kajang.. Menjadi tempat kenangan kami sekeluarga di masa yang akan datang. Suatu hari nanti mungkin tak tinggal di sini lagi. Kenangan di sini pastinya akan terus tersemat di hati :)







0 comments:

Post a Comment