Saturday 15 August 2015 By: Naemah

PESANAN BUAT DIRI YANG LUPA


Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani....

Kelmarin adalah masa lalu, esok pula sesuatu yang masih tak pasti, namun hari ini adalah sebuah kenyataan.Maka, hadapilah hari ini dengan sebaiknya.

Lakukan yang terbaik untuk hari ini, InsyaAllah sesuatu yang lebih baik akan menyusul di kemudian hari.

Usah sering meratapi kegagalan dan kesedihan yang lalu, dan usah terlalu berangan2 pada sesuatu yang tidak pasti.Berserah saja padaNya, yang mengatur dan merencana…

Lakukan yang terbaik, doakan yang terbaik, dan pasti yang terbaik juga akan menyusul dalam hidup kita..

Sentiasa mendoakan agar hari ini lebih baik dari semalam dan agar esok lebih baik dari hari ini.

Siapa yang boleh menjadikan ia baik dan lebih baik? Sudah tentulah diri kita sendiri… bukan orang lain…ianya mungkin bukan mudah, namun mujahadah itu sangat penting.

Sememangnya kita bukan insan yang sempurna, dan hakikatnya sangat jauh dari kesempurnaan. Sesungguhnya kita manusia lemah, takkan dapat lari dari kesilapan dan dosa.

Namun kita sebenarnya mampu untuk menjadi yang lebih baik, kerana insan yang terbaik itu adalah yang sentiasa ingin memperbaiki dirinya dan menjadikan hari ini lebih baik dari semalam..akan lebih baik, jika tidak mengulangi kesilapan yang sama.

Selagi nyawa masih dikandung badan, ruang dan peluang itu sentiasa ada dan terbuka luas. Bukankah Tuhan itu Maha Baik??

Maka yang tidak ingin membuat perubahan dalam hidupnya, itulah dia orang2 yang sombong dan sentiasa merasakan dirinya sudah baik dan sempurna. Na’uzubillah…

Just ask ourself…Mahu@tak mahu?? Tepuk dada tanya iman…………………

اللهم اجعل أوّل هذا اليوم صلاحا وأوسطه نجاحا وآخره فلاحا يا أرحم الراحمين

“Ya Allah jadikan permulaan hari ini kebaikan, pertengahannya kejayaan dan pengakhirannya kemenangan, wahai Tuhan yang Maha MengasihaNI"

0 comments:

Post a Comment