Wednesday 26 August 2015 By: Naemah

DIARI ANAKKU: 210815

Diari anak di kampung. 

Pastinya berbeza dengan aktiviti di rumah kami. Di kampung, panjang langkahnya, lebih bebas dan punya ramai teman.

Hari ini memulakan hari di awal pagi. Mandi dan makan, seterusnya bermain. Hari ni juga rumah mak agak meriah kerana ada sedikit jamuan dan makan makan malam ni. Anak menantu dan cucu mak juga ramai yang balik walaupun tak semua.

Bermakna Anas dan Mussaab punya ramai kawan hari ni. Asyik bermain dengan sepupu, umar, Uwais, kak zawiah dan Eiman. Berlari, berkejar, bermain pasir dan segala aktiviti bersama. Riang gembira semestinya. Sesekali dengar juga suara menjerit dan menangis. Itu perkara biasa. Nama pun budak kecil :)

Bila ramai kawan, Anas leka bermain. Jarang mendekati ummi kecuali jika mahukan sesuatu. Sesekali ummi perlu menjenguk Anas melihat apa yang sedang dilakukan. Tak harap juga dibiarkan saja tanpa pantauan. Dan bimbang juga andai bergaduh dan bertumbuk. Alhamdulillah segalanya baik. 

Namun ada ketikanya Anas mencari masa untuk bersendiri. Hanya mahukan ummi dan adik. Lupakan sebentar kawan kawan di luar. Tapi sekejap sajalah. Lepas tu entah ke mana :)

Mussaab juga happy dengan sepupu yang ramai. Ikut saja apa yang abang abang main. Ummi pun tak dipedulikan sangat. Ummi pula yang kena kidnap Mussaab perlahan lahan dan bawa lari dari keriuhan itu. Yelah, Mussaab perlu susu, perlu makan, perlu tidur dan tukar pampers. Jadi, tak boleh dibiarkan terlalu asyik dan terlalu lama bermain.

Sudah masuk hari kedua suami di Labuan. Tinggal kami 3 beranak di kampung. Tarikh mak untuk menunaikan haji juga semakin dekat. Harapnya suamiku sempat pulang dan hantar mak di airport. Dan kami anak serta isterinya seperti biasa sangat merinduinya

Semoga suamiku baik baik saja di sana. Semoga dalam jagaan Allah sentiasa. Semoga anak anakku juga happy di sini, dalam suasana yang jarang jarang dirasai. 

Insya Allah segalanya baik..


happy time with cousins














230815- hari berangkat mak kb-kl
240815- kl-madinah





0 comments:

Post a Comment