Thursday 20 August 2015 By: Naemah

KENAPA MENULIS??

Picture: here

Mengapa aku menulis??

Kerana banyak suara hati yang dapat aku keluarkan melalui tulisan. 

Dan kerana aku mendapat kepuasan melalui penulisan

Sebenarnya ini bukan satu satunya blog yang aku ada. Blog ini adalah yang ke 4 :) 

Blog pertama wujud ketika aku di UIA lagi. Saja suka suka nak menulis di blog. Seronok rasanya bila ada blog sendiri. Namun isi blog tak seberapa. Banyak artikel yang di copy paste dari blog atau website lain, tanpa rasa bersalah (suatu ketika dulu). Blog itu masih wujud, tapi dah terlalu lama bersawang tak diupdate. 

Blog kedua tercipta setelah berumahtangga. Dah bergelar isteri, sudah pastinya blog itu antara luahan hati seorang isteri buat suami. Penuh kata cinta dan rindu, semestinya.yelah, dah punya suami dan kekasih hati kan :D blog itu juga dah hampir setahun tak disentuh. 

Blog ke 3 pula wujud setelah bergelar seorang ibu. Kini blog didedikasikan pula untuk anak anak. Segala luahan rasa seorang ibu kuabadikan di situ. Tak lupa update tentang perkembangan mereka. Namun sayang... Blog itu juga sudah lama tidak diupdate isinya. Hampir setahun juga....

Hingga lahirnya blog ke 4 ini, dedikasi untuk suami, anak anak dan semua yang sudi membaca, dan mengambil ilmu (sekiranya ada) dari penulisanku ini. Segalanya ada di sini. Untuk suami, untuk anak anak, dan untuk semua... Semoga seluruh isi penulisan ini bermanfaat dan memberi kebaikan, insyaAllah.

Menulis memang hobiku. Seingatku dari zaman sekolah rendah lagi, pasti ada catatan yang terilham dari hati. Sehingga sekolah menengah dan sehingga bergelar mahasiswi. Ada saja tulisan yang aku hasilkan. Ada yang tertulis di kertas, ada yang tersimpan di dalam komputer/laptop. Sehingga pandai membuat blog dan sehingga terhasilnya blog yang ke 4 ini (2015)

Namun aku akui aku bukan penulis yang hebat. Ayat yang digunakan pun biasa biasa saja. Adakala pening nak menyusun ayat biar jelas dan sedap dibaca. Tidaklah diri ini setaraf Fatimah Syarha, atau Hilal Asyraf, atau Ummi Hani dan semua penulis hebat dan terkenal itu :) tulisan yang biasa biasa saja. Kalau ikutkan malu juga memikirkan tulisan tak seberapa ini. Namun biarkan saja... Akan terus menulis sekadar yang ku mampu. Moga ada perkongsian yang baik buat sesiapa yang sudi singgah di blog ini. Insya Allah

Apapun.. Semoga bermanfaat :):):)

0 comments:

Post a Comment