Thursday 13 July 2017 By: Naemah

MIQDAD: 9 MONTHS OLD




13/07: genap usia Miqdad 9 bulan. Alhamdulillah.

Dah lama tak bawa Miqdad ke klinik. So, tak tahu berapa berat Miqdad sekarang. Insya Allah next week akan ke klinik untuk check up Miqdad.

Setakat hari ini, Miqdad kerap kali 'diuji' dengan demam, batuk dan selesema. Baru-baru ini juga diserang demam, batuk dan selesema. Alhamdulillah sekarang dah semakin sihat. Tapi kat hidung pula luka dan terkena jangkitan. Setiap hari perlu sapukan ubat antibiotik, dan sekarang makin baik, insya Allah.

Sejak dua-tiga hari ini juga Miqdad dah mula merangkak. Ummi sangkakan, Miqdad memang nak langkau step tu, memandangkan sebelum ini Miqdad langsung tak nak cuba merangkak. Selain meniarap dan menyusur, Miqdad selalunya akan bangun berpaut pada sesuatu seperti meja dan sofa, dan sudah cuba melangkah perlahan-lahan.

Tapi nampaknya dah undur ke step merangkak :) oklah tu. Insya Allah tak lama lagi boleh berdiri tanpa sokongan, dan seterusnya boleh berjalan dan berlari pula ya :) Boleh la join abang-abang nanti. Makin meriah la nampaknya bila 3 hero bergabung :D

Miqdad juga seorang yang sangat mudah tersenyum. Manis sangat bila tersenyum. Dan banyak 'membebel' bila dalam keadaan sihat. Cuma satu, Miqdad pantang nampak ummi/abi berjalan, terus menangis minta didukung. Kadang-kadang ummi terpaksa menyorok untuk melarikan diri dari Miqdad. Yelah, ummi ada banyak kerja nak dibuat. 

Dan sehingga hari ini, ummi bersyukur Miqdad dalam keadaan baik sentiasa. Sesekali diuji dengan sakit demam Miqdad, ummi tahu Allah sekadar menguji hambaNya dan pasti ada hikmahnya.

Oh ya. Miqdad juga dah diberi makan sama seperti abang-abang sejak umur Miqdad 8 bulan lebih. Sebelum ini ummi suapkan bubur. Hari-hari masak bubur. Tapi sejak demam hari tu Miqdad selalu reject apa yang ummi masak. Last-last dah sihat, berselera makan apa saja yang ummi suap. Dan lepas tu ummi pun suap apa yang dimasak untuk family, itu juga lah untuk Miqdad :)

Gigi pula dah masuk 8 batang. Comel :) Alhamdulillah atas nikmat anugerah Allah pada ummi dan abi. Miqdad yang baik dan comel. Insya Allah besar nanti jadi anak yang soleh :) sayang ummi dan abi. Sayang Anas dan Mussaab :)

0 comments:

Post a Comment