Monday 31 July 2017 By: Naemah

KERANA MENCINTAI DIA

Adakalanya terlintas di hati kecil; adakah suami akan jatuh cinta lagi? Di ketika hayatku atau selepas matiku? Ya. Aku cemburu. 

Dan aku juga tertanya. Mungkinkah akan ada penggantiku, seandai aku pergi dulu meninggalkan dia? Dan ya. Aku tetap cemburu.

Namun aku sedar, persoalan begitu tidak perlu terlalu dilayan dan difikirkan. Dan sudah fitrah, cemburu itu akan lahir bila memikirkan ada yang lain di hati insan yang kita cintai.

Saat hadir persoalan itu, aku hanya mampu memujuk hati. Usah cemburu pada urusan yang kita tidak pasti. Allah yang menentukan segalanya. Soal hati ini juga, segalanya dari Allah.

Usah cemburu. Walau bagaimana takdir di masa akan datang, tetap ianya yang terbaik dari Allah. Aku insan tiada daya, pasrah pada ketentuanNya.

Sesungguhnya aku cemburu, kerana aku terlalu mencintainya. Namun siapa aku untuk pegang hatinya untuk hanya mencintai aku. 

Aku hanya mampu berdoa. Moga cinta ini tetap akan menyatukan kami berdua di syurgaNya. 

Aameen.

0 comments:

Post a Comment