Wednesday 12 July 2017 By: Naemah

SHOPPING DI IKEA

12/07: sekali lagi ke IKEA Cheras untuk mencari keperluan rumah. 

First time menjejakkan kaki ke Ikea (Damansara) ialah pada Januari 2016. Masa tu masih menyewa di Taman Pelangi Semenyih 2. Oleh sebab rumah sewa, mood nak mendeko pun tak berapa sangat. Beli barang sekadar keperluan saperti meja makan, sofa, dll.

Tapi kalau nak dikira balik, memang dah berkali-kali kami ke ikea (entahlah berapa kali) :D seronok menjejakkan kaki ke sana. Kalau tak ikea Damansara, ikea Cheras :)

Di sana, tak pernah tak lama. Di samping selesa membeli belah keperluan rumah di sana, bilik show room yang ditampilkan juga menarik perhatian para pengunjung. Simple, tapi menarik :) harga barangan juga ada yang mampu milik, dan ada juga yang sekadar untuk dipandang mencuci mata :) tetapi memang terdapat pelbagai pilihan keperluan rumah di sana, dari perabot, perkakas dapur, langsir, lampu, cermin, set bilik tidur, kabinet dapur, rak kasut, rak buku, dan sebagainya. 

Di samping membeli belah, tak lupa kami anak beranak menjamu selera di cafe yang disediakan. Anak-anak sangat menggemari meatball yang dijual di situ. Dan terdapat pelbagai lagi menu yang boleh dinikmati di sana. Sedap dan bersih semuanya :)

Pendek kata, kami suka membeli belah di ikea kerana terdapat pelbagai pilihan barangan keperluan rumah, sangat selesa dan harga juga berpatutan. TAPI.. kami memilih untuk ke sana pada weekdays sahaja kerana tak ramai orang dan tak perlu bersesak-sesak. Pernah pergi weekend, ramainya orang, Masya Allah. Dah serik rasanya. Susah untuk kami yang membawa anak-anak kecil :)

Pada yang berada di negeri selain Johor, Selangor dan KL, mereka juga boleh dapatkan barangan ikea di talian. Penghantaran akan dibuat di seluruh Malaysia (mungkin ada had minimum pembeliannya). Malah ada juga personal shopper yang mengambil tempahan dari pelanggan seluruh Malaysia (taip je di fb)

Sekarang kami sudah menetap di rumah sendiri. Kebanyakan barang kami beli di ikea (bukan semuanya). Yang sebenarnya, nak rumah cantik bukan bergantung di mana kita beli barang, dan berapa nilainya. Yang penting kena bijak menyusun atur dan rajin berkemas *_* (pesanan untuk diri sendiri)

Apapun, happy dan puas 'bershopping' di ikea yang selesa. Walaupun jauh sikit dari rumah, rasa berbaloi walaupun sekadar untuk cuci mata :D


Gambar sekitar di Ikea Cheras semalam :)



































0 comments:

Post a Comment