Sunday 19 November 2017 By: Naemah

GENIUS AULAD: REPORT CARD PICK UP DAY

Alhamdulillah, sessi persekolahan 2017 sudah hampir ke penghujungnya. Kini sudah masuk ke minggu terakhir persekolahan sebelum anak-anak kita bercuti panjang. 

Anas juga tak terkecuali. Sudah menghitung hari, untuk bercuti panjang dan balik kampung bertemu sepupu, teman sepermainan :)

Sepanjang setahun persekolahan ini juga, sudah tiga kali sessi bertemu parents diadakan di sekolah. Yang pertama, selepas sebulan persekolahan. Dalam pertemuan ini, guru kelas menyampaikan sedikit sebanyak tentang anak di hari-hari pertama persekolahan kepada ibubapa. Masa ni Anas ok saja. Tengah happy dan excited ke sekolah :)

Pertemuan kedua, juga diberi term ‘Report card pick up day’ untuk first term diadakan pada 20/05/17. Kali ini aku tak dapat hadir ke sekolah untuk tujuan itu kerana perlu balik ke kampung. Report card hanya ditunjukkan pada minggu seterusnya. Tak sempat nak membelek dan mendengar penjelasan panjang dari guru kelasnya, kerana masa tak mengizinkan. Cuma secara ringkasnya, Anas ok dan baik saja. Tapi hingga tahap ini, semangat Anas untuk ke sekolah sudah berkurang. Dia tak happy lagi bila nak ke sekolah. Malah, perlu dipaksa hingga kita pun penat ,:) 

Dan untuk yang terakhir kalinya, ‘Report card pick up day’ diadakan pada 18/11/17. Hari ini dapat berbicara lebih panjang dan detail dengan guru kelas berkaitan dengan Anas dari segi pencapaian, sikap, dan sebagainya. Masih juga hal yang baik-baik dapat didengar dari guru kelasnya. Alhamdulillah :) dan hingga ke penghujung sessi persekolahan ini, Anas kelihatannya gembira dan ceria kembali untuk ke sekolah. Tak lagi susah nak bersiap, dan tiada banyak helah dan drama air mata lagi. Alhamdulillah :)

Akhirnya setahun sudah Anas bersekolah. Genius Aulad Bandar Rinching menjadi sekolah pertama Anas di usianya 5 tahun. Banyak yang Anas belajar, dan banyak pengalaman yang Anas dapat. Semoga semuanya baik dan bermanfaat untuk masa depan Anas. Insya Allah.

Syukur pada Allah di atas segala pencapaian Anas. Masih jauh lagi perjalanan Anas. Semoga segalanya akan lebih baik dan lebih cemerlang di masa akan datang. Insya Allah.



Yang ummi sempat snap dari report card Anas (sebab teacher Ika bagi bawa balik untuk tunjuk pada abi



First term




Second term

0 comments:

Post a Comment