Sunday 19 November 2017 By: Naemah

GENIUS AULAD: 1 YEAR COMPLETE



24/11/17 merupakan hari terakhir persekolahan Anas di Genius Aulad Bandar Rinching. Alhamdulillah, sempurna sudah setahun persekolahan Anas di sekolah pertamanya di usia 5 tahun.

Anas memulakan sekolah dengan semangat. Tiada drama air mata di hari pertamanya. Hari berikutnya juga Anas cepat dan mudah untuk bersiap ke sekolah. Setiap hari ummi yang menghantar dan mengambilnya dari sekolah ditemani adik-adik. 

Namun selepas cuti pertengahan tahun, mungkin juga kerana bercuti panjang, semangat ke sekolah selepas itu makin berkurang. Malahan semakin tak bersemangat pada hari-hari dan minggu-minggu berikutnya. Agak mencabar dalam tempoh ini kerana Anas susah nak bersiap ke sekolah, menangis bila nak ditinggalkan di sekolah, malah banyak pula alasan demi alasan yang diberikan agar tak dihantar ke sekolah. Dalam berat dan sukar, ummi hantar dan paksa juga Anas ke sekolah. 

Di minggu-minggu akhir persekolahan, Anas kembali bersemangat. Setiap hari ceria ke sekolah. Cepat bersiap, tiada banyak alasan lagi. Mungkin dah semakin suka berkawan :) 

Dari segi pembelajaran, Alhamdulillah Anas tiada masalah. Malah lebih ke hadapan, mengikut kata guru kelasnya. Tapi tetap dan masih perlu belajar banyak perkara :)

Tahun ini juga Anas menerima anugerah ‘the potential reader’ dan membuat persembahan di pentas buat pertama kali. Alhamdulillah. Kenangan buat Anas :)

Akhirnya tamat sudah. Sebulan lagi bakal menempuh tahun baru, 2018. Januari ini genap usia Anas 6 tahun. Sekejap saja kan? Anas akan meneruskan persekolahan lagi. Insya Allah, Mussaab juga akan ke sekolah bersama Anas. Mungkin di Genius Aulad juga, cuma masih belum membuat pendaftaran. Mussaab dah tak sabar nak bersekolah. Semoga dipermudahkan urusan di masa akan datang :)





0 comments:

Post a Comment