Saturday 11 November 2017 By: Naemah

GENIUS AULAD: LITTLE IHTIFAL & GRADUATION 2017

11/11/17
Hari ini diadakan majlis graduasi (little ihtifal & graduation 2017) Genius Aulad Bandar Rinching yang bertempat di Auditorium Seri Cempaka, Putrajaya.

Bermula dengan pendaftaran students pada jam 11.30, dan seterusnya majlis bermula jam 1 petang hingga 2.30 petang.

Hari ini suamiku tak dapat bersama kerana tak sempat untuk menghadiri majlis, memandangkan penerbangannya dari Bintulu juga pada jam 11.20 pagi. Alhamdulillah, kebetulan keluarga mertuaku datang ke rumah semalam, maka mereka menemaniku dan anak-anak ke Putrajaya. Mereka meninggalkan aku dan anak-anak di auditorium tersebut, dan mengambil kami setelah majlis selesai.

Majlis dimulai dengan ucapan dari principal Genius Aulad Bandar Rinching, kemudian diteruskan dengan penganugerahan 7 awards pada pelajar terpilih, graduation pelajar 6 tahun, dan kemudian persembahan setiap kelas.

Alhamdulillah, daripada 7 awards yang tersenarai, Anas adalah salah seorang penerimanya. Anas dinobatkan sebagai ‘the potential reader’ untuk tahun ini. Alhamdulillah. 

Untuk persembahan setiap kelas pula, Anas melakonkan watak sebagai reporter untuk majlis hari jadi. Anas agak malu-malu, tapi Alhamdulillah, Anas dah lakukan yang terbaik. Ummi bangga :) insya Allah nanti boleh cuba lagi di tahun hadapan. 

Majlis berjalan dengan lancar, hingga akhirnya majlis bersurai jam 2.40 petang. 

Bagaimana mahu gambarkan perasaan ummi ya! Pertamanya teruja, kerana ini buat kali pertama ummi menghadiri majlis seperti ini. Melihat anak ummi menerima anugerah dan membuat persembahan. Bangga sangat! Dan syukur sangat! Ada juga rasa gementar. Dan ummi tak lupa mendoakan agar segalanya dipermudahkan untuk Anas. Risau juga ummi kalau-kalau Anas gemuruh :) maklumlah, first time naik pentas. Tapi well done Anas! You had try your best!

Dan sebelum bermulanya majlis, hingga tamat, Allah saja yang tahu betapa penatnya ummi nak menjaga adik-adik Anas ni. Mussaab demam, Alhamdulillah diam saja di dewan. Tidur dan bangun kemudiannya juga ok. Kuat dia melawan rasa lemahnya, walaupun badan agak panas. Kesian Mussaab. Miqdad pula punyalah lasak, tak mahu langsung dipangku ummi. Mahu berjalan ke sana sini. Mahu memanjat tangga dan turun tangga. Ummi yang pada mulanya duduk di seat depan, terpaksa berpindah ke seat paling belakang. Miqdad lebih bebas di belakang tanpa mengganggu sesiapa.

Tapi bila di belakang, nak ambil gambar pun tak nampak sangat. Kena zoom je. Nampak la juga. Dapat la juga ambik gambar Anas sambil ‘berperang’ dengan Miqdad. Time Miqdad tidur sekejap, lega rasanya :)

Alhamdulillah untuk hari ini, dan Alhamdulillah atas apa yang Anas dapat dan apa yang Anas telah persembahkan. Hari ini Anas dapat pengalaman baru iaitu pengalaman berada di pentas, di hadapan para hadirin yang ramai. Semoga ia berguna untuk masa depan Anas, di mana pada masa akan datang Anas akan berhadapan dengan lebih ramai manusia dalam pelbagai situasi. Ummi takkan lupa momen yang bersejarah ini. Semoga Allah berikan yang lebih baik lagi untuk masa yang akan datang. Sesungguhnya pada Allah saja layaknya syukur ini. Dia yang memberi segala. 

Apapun, semua students adalah yang terbaik dan teristimewa dengan kelebihan masing-masing. Semua comel-comel dan cerdik. Insya Allah, semua akan membesar menjadi anak-anak soleh/solehah, berjasa pada agama, dan layak dibanggakan ibu dan ayah masing-masing :)

Menerima award ‘the potential reader’


Melakonkan watak sebagai ‘reporter’


Students of Genius Aulad Bandar Rinching-2017



Budak yang lasak dan aktif di dalam dewan :)



Selesai majlis ihtifal



Mussaab yang kurang aktif kerana demam, batuk dan selesema.



The certificate for Anas Zaydan

0 comments:

Post a Comment