Saturday 5 November 2016 By: Naemah

MENGUKIR KENANGAN DI KAMPUNG

Sudah 2 bulan lebih berada di kampung. Anas kini berusia 4 tahun 10 bulan, manakala Mussaab berusia 2 tahun 10 bulan. Miqdad? Baru berusia 24 hari :) Alhamdulillah.

Di kampung ini, Anas dan Mussaab belajar berkawan dan cuba rapat dengan orang lain, selain ummi dan abi. Tak sama seperti di rumah sendiri yang boleh dikatakan agak 'terkurung'. Dunia Anas dan Mussaab hanyalah keluarga kecil kita. Hingga tak biasa berkawan dan tak biasa dengan orang lain.

Di kampung yang sudah pastinya ramai saudara mara, hidup Anas dan Mussaab lebih ceria. Di sini belajar berkawan dan menjadi biasa dengan orang lain. 

Di rumah nenek, ada sepupu yang hampir sebaya. Teman bermain dan bergurau. Ada pak cik dan mak cik yang rajin melayan juga. Di rumah mek, kerap ke rumah cik, pak long dan pak ngah. Kalau dulu, tak akan pergi kalau ummi atau abi tak ikut. Kini dah tak kisah, sebab cik dah jadi pengganti ummi dan abi. Best dapat naik motor dengan cik. Ikut cik ke mana saja. Mussaab pula sampai tahap bermalam di rumah cik. Ummi pula yang rindu dan asyik teringat :')

Tak lama lagi, kampung akan ditinggalkan. Akan kembali ke rumah, bersama keluarga kecil kita. Juga akan sedikit berbeza, kerana kini ada adik kecil yang akan menemani hari-hari seterusnya. Semoga keluarga kita akan lebih ceria dan bahagia. 

Kampung ini, dulu tempat ummi belajar jatuh bangun, berkawan dan bermain. Kini turut menjadi tempat anak-anak ummi menyimpan kenangan. Anas dan Mussaab juga pasti akan rindu. Entah bila pula boleh balik lama macam ni :)

Apapun, kehidupan akan diteruskan. Di masa yang masih berbaki ini, semoga Anas dan Mussaab terus ceria dan bahagia, mengikat kasih dan mengukir kenangan terindah di zaman kecil ini.

Alhamdulillah di atas kehidupan dan anugerah hari ini. Semoga di masa yang akan datang akan lebih baik. Insya Allah.

 


 

0 comments:

Post a Comment