Thursday 3 November 2016 By: Naemah

MUSSAAB DAN CIK

Malam ni terasa sunyi dan sayu sangat hati ummi. Abi sudah kembali ke Semenyih malam ini, kerana esok akan kembali bekerja. Mussaab pula ke rumah cik. Tidur di rumah cik malam ni. Tinggal ummi, Anas dan Miqdad saja di rumah mek. Rindu sangat pada Mussaab. First time bermalam di rumah cik.

Sejak balik ke kampung, Mussaab sangat rapat dengan cik. Cik banyak melayan Mussaab. Sering pula bawa Mussaab naik motor. Apa yang Mussaab minta, cik cuba penuhi. Mussaab nak berdukung pun, cik layan. Sebab tulah Mussaab manja sangat dengan cik. Nak mengamuk menangis pun, cik sabar je layan Mussaab. Haihh..

Allah takdirkan cik tak mempunyai anak. Namun, cik sangat.. sangat baik dengan anak-anak saudara. Semua orang tahu dan akui kebaikan cik. Semoga Allah rahmati cik. Semoga cik juga berbahagia meski tanpa kehadiran zuriat. 

Hati ummi sayu. Rasa bersalah pada Mussaab. Rasa jauh dengan Mussaab. Mungkinkah Mussaab rasa ummi tak sayang Mussaab?? Yelah, ummi asyik dengan baby baru je.

Hakikatnya, ummi sayang sangat anak-anak ummi. Ummi sayang Anas, sayang Mussaab dan sayang Miqdad. Tak berbeza kasih dan sayang ummi. 

Tak mengapalah... ummi tak risau Mussaab baik dengan cik. Dalam keadaan ummi yang masih belum sihat sepenuhnya ini, ummi bersyukur ada cik yang sudi melayan Mussaab. Lagipun abi dah kembali bekerja. Nak harapkan ummi seorang, takut juga ummi tak termampu. Takut juga Mussaab terus rasa terpinggir dan tak dipedulikan.

Tak lama lagi kita sekeluarga akan kembali ke Semenyih. Mussaab akan berpisah dengan cik. Cik pasti sangat rindu. 

Semoga Mussaab tetap kenang kebaikan cik. Hormati dan sayangi cik selamanya. Doakan cik beroleh bahagia di dunia dan akhirat. Insya Allah :)

Tak sabar nak jumpa Mussaab esok. Ummi rindu :'(



0 comments:

Post a Comment