Thursday 10 December 2015 By: Naemah

APA RASA HARI INI

 Apa rasa hari ini?



Bersyukur masih dikurniakan kehidupan untuk hari ini. Diberi kesihatan dan dapat menjalani hidup bersama yang tersayang.  Suami yang jauh, masih dapat berhubung dan bertanya khabar. Anak anak solehku, sentiasa ada di sisi dan sentiasa menghiburkan. Tak lupa ahli keluarga yang lain, yang sentiasa baik dan dekat di hati.

Hari ini, hati dipenuhi rasa tenang dan lega. Kesedihan dan ketakutan lalu telah pergi. Jalan yang dirasakan sempit kini sudah dibuka luas. Kembali ke dunia nyata yang disuluh terang. Menyedari hakikat siapa diri di dunia ini.

Alhamdulillah di atas 'kebebasan' rasa ini. Aku melihat dunia yang terang. Aku dapat bernafas nyaman. Aku mampu tersenyum bahagia. Aku merasakan setiap insan berharga di sisiku.

Yang paling penting, aku mahu sentiasa bersangka baik pada Tuhanku yang Maha Pengasih dan Penyayang. Tak pernah Dia biarkan aku hanyut sendirian dan terkapai kapai tanpa arah. Sakitku sentiasa diubat. Lemahku sentiasa ditiup dengan semangat. Sedihku sentiasa rasa dipujuk. 

Kekuatan dan keyakinan ini bukan dari sesiapa. Hanya dari DIA yang Maha Penyayang. Hanya dari DIA...

0 comments:

Post a Comment