Thursday 10 December 2015 By: Naemah

CERITA HARI INI




Hari ini pulang ke rumah ibuku setelah berada di rumah mak mertua selama 5 hari. Suamiku pula masih berada di Labuan. Balik bersama abangku yang balik bercuti dari Sabah. 

Hari ini Anas dan Mussaab mendapat kawan baru. Sepupu yang hanya berjumpa setahun sekali. Ingat ingat lupa.. Pada mulanya segan segan nak berkawan. Akhirnya seronok berkawan dan gelak ketawa bersama. Tapi hari ni dapat jumpa kak Madihah dan kak Tirah saja. Sepupu yang lain tak dapat datang lagi.

Di rumah, masing masing asyik bermain dan tak mahu tidur. Anas sibuk juga dengan basikal yang diangkut balik sekali tadi. Buku buku dari big bad wolf juga dibawa. Ipad juga tak dilupakan. 

Hingga hari menjelang petang, tetap cergas bermain dan ketawa. Keluar sekejap membeli keperluan di pasaraya Pantai Timur. Beli vitagen, roti, cheese, coffee, susu dll. 

Balik rumah dah nak masuk waktu maghrib. Hari ni langsung tak makan nasi. Pujuk makan nasi akhirnya makan juga, sikit. Mungkin kenyang tadi makan keropok lekor dan nugget. 

Malamnya pula masih cergas bermain dengan kak madihah yang banyak celoteh. Pak long dan cik datang rumah bertanya khabar. Whatsapp juga dengan suamiku yang sangat dirindui. Cuba nak teruskan buat busy book Anas tapi nampaknya tergendala lagi.

Masuk tidur jam 10 malam. Cepat lena, dek kerana mengantuk yang amat. Ummi  juga mengantuk, tak dapat nak buat apa lagi dah.. Tidur lagi best!!

Selamat malam anak anak ummi..
Selamat malam sayangku..
Salam rindu, salam cinta...
Semoga bersatu dengan kasih dan sayang..
Cinta hingga syurga.. Insya Allah

0 comments:

Post a Comment