Sunday 6 December 2015 By: Naemah

BIG BAD WOLF AND ROAD TO KAMPUNG

Alhamdulillah berkesempatan mengunjungi pesta buku Big Bad Wolf yang berlangsung di The Mines, Seri Kembangan. Kali ke tiga kami mengunjungi pesta buku ini yang diadakan setiap hujung tahun. 

Sebelum ni perjalanan agak jauh, kerana kami menetap di Melaka. Kini dah berpindah ke Kajang, jadi jarak juga semakin dekat. 

Oleh kerana kami merancang untuk balik kampung pada hari tersebut, maka kami ke pesta buku di awal pagi. Kebetulan pula hari itu adalah hari pertama ia berlangsung, maka terpaksa beratur panjang untuk menunggu ia dibuka. Jam 7 pagi, semua masuk ke dalam dewan dan memulakan pencarian buku buku.

Seperti biasa, pilihan buku sangat banyak, untuk peringkat usia kanak kanak hingga dewasa. Kesimpulannya, banyak dan murah. 

Kerana kami juga sedang mengejar masa, hanya fokus pada buku kanak kanak. Sangat banyak buku yang menarik. Harga antara rm6-rm15. Buku juga berkualiti. Memang rasa rugi kalau tak beli.

Lebih kurang 2 jam berada di situ, kami membuat pembayaran dan meninggalkan tempat tersebut. Anas pun dah mula tunjuk rasa kepuasan, penat berjalan dan lapar. Mussaab pula asyik nak berdukung je. Mungkin cukuplah dulu apa yang sempat dicapai. Agak banyak juga. Lebih kurang 100 buah buku dengan harga sekitar rm700. Rasanya sangat berbaloi dan berpuas hati. 

Kami meninggalkan tempat itu, dan terus menuju ke kampung. Sempat breakfast di Leha Kelfood yang terletak di Taman Melati. Kemudian meneruskan perjalanan ke Kelantan melalui Terengganu. Dalam perjalanan, anak anak asyik membuka buku yang dibeli tadi. Masing masing happy dapat buku baru. Perjalanan yang jauh juga tak membosankan. 

Singgah di Pantai Bukit Keluang untuk kesekian kalinya. Makan malam di sini, dan sempat mandi laut juga. Memang tak sah la kalau tak mandi. Hari Jumaat, ramai pengunjung dan meriah sekali. Hampir 2 jam di situ, kami bertolak balik ke Kota Bharu. Tiba di rumah mak dalam pukul 8 malam.

Satu perjalanan yang panjang dan memenatkan. Tapi masing masing seronok, dapat buku baru dan dapat mandi pantai. Alhamdulillah... Aku juga tumpang seronok melihat anak anak yang ceria. Suamiku yang pastinya lebih penat, memandu dari awal hingga akhir perjalanan tetap ceria dapat memuaskan hati anak anak. Dia yang paling awal tidur, kemudian anak anak dan akhirnya aku juga..

Alhamdulillah :)






0 comments:

Post a Comment