Monday 20 March 2017 By: Naemah

MAC: BALIK KAMPUNG KALI PERTAMA

Sudah lama tak cerita tentang balik kampung. Rupa-rupanya memang tahun ini kami sekeluarga dah tak kerap balik kampung seperti tahun-tahun sebelumnya. 

Awal tahun ini, sibuk urusan pindah rumah, dan tahun ini juga Anas dah mula bersekolah. Maka agak sukar untuk mencari peluang untuk balik kampung, kecuali cuti hujung minggu sahaja. 

Akhirnya dapat balik juga pada bulan Mac. Itupun Anas terpaksa ponteng sekolah selama seminggu. Kebetulan dia tak sihat, dan suamiku pula sedang bercuti, maka kampung menjadi destinasi kami. Alhamdulillah.

Kini (masih bulan Mac), kami balik ke kampung untuk kali kedua (tahun 2017). Balik sempena cuti sekolah selama seminggu. Suamiku menghantar kami ke kampung, kemudian ke Bintulu kerana bertugas. 

Dah lama tak balik, memang terasa rindunya. Masa berlalu pantas. Anak-anak dah besar dan bersekolah pula. Tak boleh nak balik kampung sesuka hati dah. Mahu juga selalu pulang menjenguk orang tua. Insya Allah, akan usaha sedaya mungkin untuk sering balik kampung ziarah orang tua yang pasti merindu anaknya.

Anas dan Mussaab juga happy di kampung. Happy bila dapat bertemu sepupu yang ramai, especially kat rumah nenek di kb. 

Masih berbaki seminggu di kampung. Menunggu kepulangan suami tercinta, akan ke rumah ibu mertua di kb dan seterusnya balik semula ke rumah kami. Insya Allah.

Semoga percutian ini juga meninggalkan kenangan yang manis buat anak-anakku. Semoga mereka juga mencintai 'kampung', tempat asal usul ummi dan abi :)
 

 
Bermain pasir bersama Eiman di rumah nenek

0 comments:

Post a Comment