Tuesday 14 March 2017 By: Naemah

Hari keempat (hari terakhir) di Kota Kinabalu

(11/03/17)

Kundasang-Kota Kinabalu

Kami memulakan pagi dengan menunaikan solat subuh berjemaah. Selepas itu bersiap untuk meninggalkan Kundasang. Anak-anak dikejutkan dan ditukarkan pakaian. Tepat jam 7 pagi, kami check out dari greenhill homestay. Kami singgah di kedai makan yang berhampiran untuk sarapan pagi, kemudian meneruskan perjalanan.

Dalam perjalanan, sempat singgah di 2 tempat untuk bergambar. Semalam tak sempat ambil gambar berlatar belakangkan gunung kinabalu. Maka pagi ini kami tak melepaskan peluang :) meskipun kabus hampir saja menutupi pemandangan gunung.

Kami kemudiannya singgah di Pekan Nabalu untuk membeli sedikit souvenir dan t-shirt untuk anak-anak.

Selesai membeli di situ, kami meneruskan perjalanan ke airport. Tiba di KKIA jam 10 pagi. Serahkan kereta di situ, dan menanti penerbangan kami.

Sementara menanti, sempat kami makan tengahari di kaya kopitiam dan membeli dunkin donut. Anas dan Mussaab cergas berlarian ke sana sini.

Siap sedia berangkat

Bergambar di depan homestay

Berhenti bergambar lagi

KKIA-KLIA

Jam 1.30, kami meninggalkan Kota Kinabalu bersama kenangan yang tak mungkin dilupakan :)

Tiba di KLIA  jam 3.30 petang. Menaiki Klia transit ke stesen Salak Tinggi, dan seterusnya memandu pulang ke rumah kami di Semenyih.

Alhamdulillah di atas musafir yang dipermudahkan oleh Allah, meskipun diiringi ujian tidak sihat badan. Suamiku pula terpaksa menanggung banyak beban di atas tidak sihatku dari menguruskan anak-anak, memasak, memandu dan sebagainya.

Terima kasih ya Allah di atas percutian yang indah ini. Terima kasih suamiku, hadiah ini amat berharga meski tanpa dirancang :)

Di KKIA

Bye! Bye! Kota Kinabalu!

Miqdad in the train

TAMAT

Day 4 spending

Breakfast: rm20

Flight ticket: rm1212

ERL: rm56.80

Car parking: rm12

Day 1: rm668

Day 2: rm264

Day 3: rm358.50

Day 4: rm185