Tuesday 21 March 2017 By: Naemah

FACETIME PENGUBAT RINDU

Sudah 5 hari aku dan anak-anak kampung. Sudah 3 hari suami di Bintulu.

Sebentar tadi dapat FaceTime dengan suami yang jauh. Seperti biasa, anak-anak yang banyak bercakap dengan abinya. Terubat rindu dapat berbicara dan menatap muka :)

Sudah menjadi kebiasaan, suami akan call/FaceTime bila dia di hotel. Anak-anak memang sentiasa menanti untuk bercakap dengan abi. Bila abi sudah di laut, memang akan langsung terputus hubungan. Anak-anak juga faham hal itu.

Memang tak lengkap tanpa seorang suami/ayah. Namun apakan daya, memang kerjayanya memaksa untuk kami selalu jauh. 

Alhamdulillah, walau jauh masih ada teknologi yang dapat mendekatkan. Maka jauh itu hanyalah sekadar jarak. Yang penting dapat mendengar khabar, bercakap dan menatap muka, itu sudah memadai untuk melepaskan rindu. 

Anak-anak semakin membesar, semakin memahami. Ketiadaan abi pastinya membuahkan kerinduan. Namun kerana abi di sana tidak lupa, maka anak-anak akan terasa bahawa abi sentiasa sayang mereka.

Anas, Mussaab dan Miqdad, anak pelaut yang sering berjauhan dengan abi. Namun abi tak pernah lupa anak-anaknya. Abi sentiasa sayang, sentiasa ambil tahu dan sentiasa mendoakan.

Insya Allah. Ini takdir kehidupan yang terbaik untuk kita. Keluarga kita akan sentiasa hidup dengan cinta dan kasih sayang. Insya Allah :)


 
Miqdad FaceTime dengan abi

0 comments:

Post a Comment