Sunday 16 October 2016 By: Naemah

HARI KE-5 BERPANTANG

Hari ke-5 melahirkan cahaya mata. Alhamdulillah...

Kesihatan semakin baik, walaupun masih tak dapat melakukan kerja berat. Nak menguruskan anak-anak juga masih tak mampu. Banyak bergantung pada suami dan ibu mertua.

Masih berada di rumah ibu mertuaku. Dalam tempoh ini, memang banyak menyusahkan ibu mertua. Dalam tak nak menyusahkan, 'terpaksa' juga susahkan dia. Alhamdulillah, suami banyak membantu. Dah anak ketiga kan... suami banyak belajar dari pengalaman lepas. Yang penting, urusan anak-anak yang dah besar tu semua terletak di bahunya. Aku hanya tumpukan pada anak yang baru lahir ini :)

Beberapa hari lagi akan ke rumah ibuku pula. Mungkin akan 'menyusahkan' orang kat sana pula lepas ni :) harapanku semoga segalanya akan dipermudahkan. Tambahan pula, cuti suami tak lama lagi akan berakhir. Semoga badanku juga akan lebih sihat dan bertenaga, untuk kembali uruskan anak anak dan hal yang lain.

Dalam tempoh ini, banyak terhutang budi pada mak mertua yang sangat baik melayan dan menguruskan banyak perkara, walaupun dia pun dah tua dan tiada kudrat sangat. Semoga Allah merahmati ibu mertuaku. Tak lupa, pada suami yang sangat mengambil berat dan terus memberikan yang terbaik. Ipar duai juga, yang banyak memberi sokongan dan melayan anak-anak yang tak 'dipedulikan' umminya :)

Masih panjang tempoh berpantang ini. Kalau boleh, nak sihat cepat-cepat, nak kembali lakukan rutin harian seperti biasa. Kesian juga pada Anas dan Mussaab, tak dapat layanan ummi. 

Apapun, semoga segalanya akan dipermudahkan. Syukur di atas kehadiran khalifah kecil ini. Besar nikmat Allah pada hamba ini. Semoga aku dan suami mampu menjaga amanah ini sebaiknya. Semoga Anas, Mussaab dan yang baru lahir ini akan membesar menjadi hamba Allah yang taat dan soleh. 

Aameen

 


0 comments:

Post a Comment