Tuesday 11 October 2016 By: Naemah

FINAL COUNTDOWN III

111016:10Muharram1438h

 

Bangun pagi seperti biasa. Tiada apa perubahan pada diri. Masih belum rasa nak bersalin. Sarapan dan bersiap ke klinik untuk penuhi temujanji.

Di klinik, check up seperti biasa, dan berjumpa doktor untuk review bsp dan yang lain- lain. Tiada sebarang masalah, bacaan bsp juga cantik je. Perlu datang ke klinik lagi pada 13/10/16 sekiranya belum bersalin sebelum tarikh tersebut. Bermakna, perlu serah diri di hospital pada tarikh tersebut memandangkan ibu gdm sepertiku tak boleh melebihi tarikh jangka bersalin (14/10/16). Perlu induce lagikah?? *_*

Selesai di klinik, minta suamiku bawa ke pantai pcb untuk berjalan- jalan di situ. Kononnya nak bagi baby cepat turun dan cepat bersalin. 30 minit berjalan dan lepak di tepi pantai, kemudian balik. Ada juga rasa sakit seperti diregang dan ditarik di bahagian bawah ni. Tapi sekejap- sekejap je.

Makan dan tidur seperti biasa di siang hari. Dalam hati tertanya-tanya dan tertunggu-tunggu bila la baby nak keluar. Ummi sebolehnya tak nak diinduce. Walaupun takut nak fikirkan sakit tu semua, tetap juga kena laluinya. Insya Allah ummi mampu. 

Malam hari, juga tak rasa apa-apa. Tidur awal, kerana mengantuk sangat. Kerap juga terjaga bila rasa baby mengeras, dan tak selesa di perut dan rahim.

Berlalu hari ini dengan penantian yang belum berakhir. Entah bila anak ummi mahu keluar dari perut ni. Semua orang dah tak sabar menanti :)

0 comments:

Post a Comment