Thursday 26 November 2015 By: Naemah

SETIAP UJIAN TERKANDUNG HIKMAH



26/11/15: hari kepulangan suamiku dari Bintulu. 

Ditakdirkan Allah, kapal terbang yang sepatutnya mendarat di Klia jam 3.30 petang tak dapat nak mendarat disebabkan oleh faktor hujan lebat dan angin kuat. Penerbangan dilencongkan ke Pulau Pinang dan mendarat di sana. Agak terkejut juga bila suami whatsapp menyatakan dia di airport pulau pinang. 

Lebih kurang 8 jam terperangkap di sana, jam 11.45 malam akhirnya kapal terbang berlepas ke Klia. Selamat sampai ke rumah dalam jam 2 pagi.

Tiada yang lebih berkuasa melainkan Allah. Segala yang terjadi adalah kehendak Dia, dan tiada siapa yang terdaya melawan takdir dan ketentuanNya. 

Ujian buat suamiku dan semua yang bersama dengannya, juga ujian buat kami anak isteri yang menanti kepulangannya. 

Takdir Allah, meski bukan dalam bentuk yang menyenangkan kita, ia tetap takdir yang terbaik dan pasti terkandung hikmah.

Hari ini, anak anak dapat bersama abinya meskipun hanya untuk satu hari. Esok suamiku bakal terbang ke Bintulu lagi. Kali ni gap antara kapal tak lama. Redhalah hati, insya Allah bersama perpisahan ini tetap akan disusuli dengan pertemuan indah. 

Hikmahnya juga, hari ini meeting suamiku dibatalkan. Kalau tak, satu hari juga tak dapat nak bersama dengannya jika dia perlu menghadiri meeting di KL hari ni. 

Alhamdulillah atas setiap sesuatu. Takdir Allah tetap yang terbaik dan terkandung hikmah. Redhalah wahai hati... Bersangka baik sentiasa pada Allah. Insya Allah

0 comments:

Post a Comment