Monday 9 November 2015 By: Naemah

DI PUTARAN MASA



Dah masuk November 2015. 2015 bakal berakhir dan 2016 bakal menjelang. Seperti biasa, masa berlalu dengan cepat sekali. Masuk bulan ke 11 kami menyewa di Kajang. Apartment Ria Prima ini, bakal menjadi sebahagian  dari kenangan kami sekeluarga. Insya Allah bakal berpindah lagi tahun depan. 

Insya Allah rumah baru nanti akan menjadi rumah sewa terakhir kami :) 
Tak sangka sudah 4 tahun kami sekeluarga di perantaun, 4 tahun juga menyewa. Bermula di Melaka, kemudian ke Kajang. Anak sulungku Anas Zaydan juga menghampiri usia 4 tahun. Abdullah Mussaab pula menghampiri usia 2 tahun pada bulan yang sama, Januari 2016. Oh.. Dah besar anak anak ummi. Rindu untuk mengandung dan melahirkan. Semoga dimurahkan rezeki olehNya. Ameen :)

Usia perkahwinan pula, dah nak masuk 5 tahun pada Disember 2015 :) Alhamdulillah di atas ikatan perkahwinan ini. Dalam tempoh hampir 5 tahun ini juga kami saling berkenalan dan terus belajar untuk saling mencintai kerana Allah :)

Jika nak dihitung, tak terhitung nikmat Allah terhadap diri ini. Mengenang saat dulu dulu yang hidup bersama keluarga, belajar dari peringkat rendah kemudian ke peringkat yang lebih tinggi, berkahwin dan mempunyai anak anak. Allahu Akbar... Terlalu luasnya nikmat Allah kepada diri ini. Setiap kesulitan Allah tunjukkan jalan keluar. Setiap kesusahan akhirnya hadir kemudahan. Setiap sedih, duka dan luka, segalanya telah sembuh hingga terlupa apakah kepahitan lalu yang telah dilalui..

Masya Allah.. Terlalu kasihnya Allah kepada diri ini. Diri yang banyak alpa berbanding syukur. Yang banyak merungut dan mengeluh berbanding redha dan sabar. 

Allah.. Berilah kekuatan untuk terus tetap di jalanMu. Pimpinlah langkah dan sucikanlah hati ini. Agar apa yang kuburu di dunia ini tidak kerana yang lain selain redhaMu. 
 
Pimpinlah keluargaku ini ke jalan yang lurus, jalan yang kau redhai ya Allah :'

0 comments:

Post a Comment