Wednesday 25 November 2015 By: Naemah

BALIK KAMPUNG LAGI

Kali ni cerita balik kampung lagi. Rasa macam makin kerap pula kami balik kampung. Sebulan sekali, pastu balik pula tak kurang seminggu :) rasa dekat sangat dengan kampung tu. padahal jarak kajang-kelantan boleh tahan jauhnya. Kesian suamiku... Dialah pemandu cekap kami. 

Balik kali ni kerana ingatkan ibu mertuaku yang baru baru ni dimasukkan di hospital kerana masalah jantungnya. Keadaan mak boleh dikatakan baik, tapi penyakit tu bila bila masa saja boleh menyerang. Juga balik ke rumah ibuku untuk menziarahinya. Keadaan ibuku baik, walaupun sudah sangat tua dan uzur. Semoga Allah melindungi dan merahmati kedua ibu dan ibu mertuaku.

Di kampung juga aku dan Mussaab ditakdirkan demam, selesema dan batuk. Agak teruk juga la. Tak berdaya seluruh badan. Mussaab pula jadi tak aktif dan tak berminat untuk bermain. Alhamdulillah Anas sihat hingga balik semula ke Kajang. 

Sempat ke klinik kesihatan Ayer Lanas untuk ujian UPT dan ambil ubat demam sekali. Alhamdulillah result upt positif, bagai dijangka. Tapi dapat ubat panadol sajalah sebab doktor takde untuk beri prescription untuk ubat lain. Dengan badan lemah tak bermaya ini, tidur dan baring sajalah kerjanya. 

Sebelum balik kajang, kami ke Kuantan untuk menghadiri kenduri rumah saudara dan bermalam di sana satu malam. Menyewa di era villa homestay. Alhamdulillah homestay yang luas dan selesa sangat. 3 bilik 2 bilik air. Cukup untuk penginapan keluargaku, mak dan adik ipar, dan keluarga abang ipar. Rm260 untuk satu malam (weekend)

Keesokannya terus balik ke Kajang. Kuantan-kajang terasa betapa panjang perjalanan dek kerana jem teruk di lebuhraya bermula tol bentong hingga lentang. Ya Allah... Agak menguji sabar. 

Alhamdulillah akhirnya tiba di rumah hampir pukul 10 malam. Solat sudah, makan juga sudah. Anak anak yang mengantuk terus tidur. Aku juga penat dan mengantuk, tidur bersama mereka. Tinggal suami yang entah pukul berapa lenanya. 

Hari seterusnya, suamiku kembali bekerja setelah bercuti panjang. Terbang ke Bintulu, tinggal kami 3 beranak yang pasti merinduinya..

Semoga bertemu lagi, Insya Allah


0 comments:

Post a Comment