Thursday 2 January 2020 By: Naemah

2020: KEMBALI KE SEKOLAH



Alhamdulillah dah melangkah ke tahun baru 2020. Anak-anak juga dah kembali bersekolah. Sekolah bermula pada 2/1/20, iaitu pada hari Khamis. Bermakna 2 hari saja sekolah minggu ni dan rehat lagi 2 hari, dan minggu depan barulah kembali bersekolah macam biasa. Tapi cuti sempena tahun baru cina pun dah tak lama. Kiranya banyak bercuti jugalah anak-anak bulan ni :)


Hari pertama sekolah, Alhamdulillah segalanya lancar. Alhamdulillah suami juga ada di rumah. Urusan hantar dan ambil anak-anak dah settle. Cuma hari ke-2 aku terpaksa ambil anak di sekolah sebab suami ada meeting di KL. Anak-anak pun dah faham rutin mereka, so tak ada masalah sangat. Jauh lebih baik dari awal tahun lepas. Alhamdulillah :)


Tak ada feeling yang luar biasa untukku, sebab situasi lebih kurang sama je dengan tahun lepas, sekadar Anas yang dari tahun 1 kini dah melangkah ke tahun 2, Mussaab pula dari 5 tahun kini dah jadi 6 tahun. Dan keduanya masih di sekolah yang sama :)


Minggu depan juga Anas akan kembali menaiki van ke sekolah. Lepas dipertimbangkan sebaiknya, akhirnya decide nak sambung naik van sekolah. Insya Allah itu yang terbaik.


Mussaab pula dah masuk tahun ke-3 di Little Diamond Kindergarten. Betul-betul jadi ‘produk’ Little Diamond. Harapannya Mussaab tak jemu, sentiasa ada semangat nak ke sekolah setiap hari, jumpa guru dan kawan-kawan, belajar perkara baru setiap hari, enjoy sepuasnya sebagai ‘budak tadika’. Tahun depan dah bertukar uniform.


Miqdad pula, masih lagi menjadi teman ummi dan Suri di rumah. Awal tahun ni nak fokus pada potty train. Bila dah betul-betul bebas pampers barulah boleh fikir pasal sekolah. Kalau ikutkan layak, memang layak sangat dah. Cerdik sangat dah :D


Alhamdulillah untuk 2 hari yang pertama ini. Untuk anak-anak ummi, doa ummi akan sentiasa untuk kalian. Moga Allah terangkan hati dalam menuntut ilmu. Moga sentiasa seronok belajar. Moga Anas, Mussaab, Miqdad dan Suri Allah jadikan sebagai insan yang berilmu dan beramal soleh. Yang beradab dan berakhlaq mulia. 


آمين



 First day








Second day






Surat cinta untuk sulungku 

0 comments:

Post a Comment