Sunday 12 January 2020 By: Naemah

SELAMAT HARI LAHIR ANAS ZAYDAN






Assalamualaikum Anas Zaydan; kesayangan ummi dan abi


Alhamdulillah hari ini (12/1/20) genap usia Anas 8 tahun. Dah besar anak sulung ummi kan? Dah melangkah ke darjah 2, dan insya Allah sudah semakin cerdik dan boleh berfikir baik buruk sesuatu perbuatan yang dilakukan.


Seperti tahun-tahun yang lepas juga, kita ‘raikan’ dengan cara yang tersendiri. Lupakan kek, lupakan parti, lupakan hadiah. Pun begitu, ummi tetap nak jadikan tarikh keramat ini satu momen yang akan dikenang. 


Bangun pagi hari ni, Alhamdulillah ummi dan abi tak lupa untuk ucapkan selamat hari lahir kepada Anas. Anas membalas dengan senyuman. Anas tahu hari ni special.


Sebagaimana yang Anas request, hari ni ummi prepare bahan untuk masak lasagna kesukaan Anas. 3 tahun berturut (atas permintaan Anas sendiri) lasagna menjadi hidangan istimewa di hari lahir. Bezanya kali ini, ummi hanya sediakan bahan dan tunjuk ajar, langkah demi langkah, Anas yang buat sendiri. Alhamdulillah, terhasil lasagna yang sedap dari air tangan Anas. Habis licin semuanya.


Untuk makan malam pula, abi belanja makan KFC, juga favourite Anas. Satu lagi sebab esok abi akan kembali bertugas, itulah abi nak bagi anak-anak happy sebelum dia pergi. 


Namun hari ini tetap berjalan seperti biasa. Anas bersama adik-adik, berkawan, bergurau senda dan kerap juga bergasak. Hari ni juga tak lepas Anas dimarah ummi dan abi bila buat salah.


Anas, maafkan ummi dan abi jika Anas tak rasa hari ni istimewa untuk Anas. Tapi ummi percaya Anas akan ingat dan akan hargai momen bersama keluarga ini. Termasuk apa yang ummi dan abi pesankan tadi, apa yang abi berceramah panjang tadi, apa punca yang sampai buat Anas menangis tadi... insya Allah Anas akan faham, bahawa ummi dan abi sangat-sangat menyayangi Anas. Mahukan yang terbaik untuk Anas, mahukan Anas sentiasa berusaha menjadi yang lebih baik.


Anas yang selalu tolong ummi kemas rumah, moga akan sentiasa rela hati untuk menolong ummi. Anas yang selalu tolong jagakan adik, moga akan selalu sayangkan adik. Anas yang pintar dalam pelajaran, moga akan sentiasa berdiri sebagai seorang pelajar yang cemerlang, Anas yang bercita-cita menjadi saintis, moga jadi saintis Muslim yang paling hebat dan mampu diteladani. Apa saja yang Anas suka, moga semua bermanfaat untuk Anas.


Dan ummi doakan segala impian Anas menjadi kenyataan yang indah dalam hidup Anas. Semoga Allah kurniakan Anas kesihatan, kecemerlangan, kebahagiaan dan kemuliaan di dunia dan akhirat. 


آمين


Ummi dan abi sangat-sangat menyayangi Anas 

Adik-adik, juga menyayangi Anas, sentiasa melihat Anas untuk dicontohi.

Jadi, Anas jadi yang baik-baik saja ya!
















0 comments:

Post a Comment