Sunday 19 January 2020 By: Naemah

ILHAM MIQDAD: 3 TAHUN 3 BULAN





Catatan di hari lahir Anas dan Mussaab sudah, untuk Suri yang berusia 5 bulan pun sudah. Macam tertinggal je sorang lagi :D ummi kena menulis juga la untuk Miqdad, walaupun birthday baru je lepas bulan Oktober lepas. Oklah, ini catatan bersempena usia Miqdad 3 tahun 3 bulan pada bulan ni :)


Tahun ini, Miqdad masih jadi teman setia ummi di rumah setiap hari. Teman ummi dan Suri. Kalau ikutkan Miqdad memang teringin nak bersekolah, tapi belum masanya sayang. Seperti ummi pernah tulis sebelum ni, awal tahun ni nak fokus potty train. Lepas tu baru fikir nak hantar Miqdad sekolah tau tak tahun ni. 


Miqdad pada ummi, istimewa dan punya kelebihan yang tersendiri. Dan mungkin kerana ada dua abang, Miqdad banyak belajar dari abang-abang. Miqdad petah bercakap dan banyak bertanya. Dan yang penting, Miqdad sihat dan membesar baik. Alhamdulillah.


Miqdad sekarang dah pandai menulis dan melukis. Alah, kalau untuk budak umur 3 tahun memang dah cantik sangat lah tu lukisan Miqdad :D yang specialnya, Miqdad boleh melukis menggunakan kedua tangan kiri dan kanan. Penat kiri, tukar kanan, penat kanan, tukar kiri. Dua-dua bekerja. Harapnya sampai besar pun memang ‘berfungsi’ keduanya dan beri kebaikan untuk Miqdad :)


Miqdad sekarang memang satu geng dengan Anas dan Mussaab. Tapi selalu nak menang, sampai abang-abang stress. Hehe. Tak dapat yang Miqdad nak, mula la pukul-pukul atau menjerit. Haish.. ummi tahu Miqdad masih di fasa yang ini. Moga cepat matang dan jadi good boy ya Miqdad. Kesian abang-abang selalu kena marah, dan selalu kena mengalah. Besar nanti kena sayang dan hormat Abang ya. 


Ok, setakat ini dulu catatan ummi untuk Miqdad di awal tahun baru ini. Ada masa ummi akan menyambung catatan lagi. Ummi sayang Miqdad. Sayang semuanya. Tiada siapa ‘lebih’. Kerana tiapnya ‘special’ dengan kelebihan tersendiri.


Moga kehidupan Miqdad sentiasa dalam rahmat dan berkat Allah. Moga sentiasa dikasihi dan dicintai Allah. Moga bahagia, cemerlang, dan mulia di sisiNya selamanya.


آمين



Geng’








0 comments:

Post a Comment