Saturday 18 January 2020 By: Naemah

SURI LILYANA: GENAP 5 BULAN






(15/8/19-15/1/20)

Genap sudah usia Suri 5 bulan

Alhamdulillah 


Paling ummi bersyukur, Allah kurniakan anak ummi ini kesihatan yang baik. Perkembangan yang baik juga. Alhamdulillah 


Baru lepas check-up Suri di Klinik Kesihatan Rinching Tengah. Perkembangan Suri baik dan normal, tiada apa-apa masalah.


Suri di usia ini sudah boleh meniarap, bergolek dan berguling, memang tak boleh biarkan atas katil tanpa pantauan. Suri juga dah boleh mencapai objek yang nampak kat depan mata. Capai dan masuk terus ke mulut. Sangat bahaya kalau biarkan dengan abang-abang yang tengah asyik bermain. Especially kalau tengah main lego.


Suri comel sangat dan sentiasa manis dengan senyuman. Pantang ditegur :) tapi kalau menangis pun kuat juga. Sangat nyaring, tak seperti abang-abang dulu. Mungkin girl memang macam ni kot! Maklumlah ummi takde pengalaman. Tapi bila Suri menangis memang rasa nak luruh jantung, perlu segera bergegas tenangkan Suri.


Namun pada ummi Suri sangat mudah dijaga. Pada kebanyakan masa Suri baik-baik saja. Paling tenang pada waktu malam. Lena sangat tidur Suri. Hanya sesekali bangun menyusu. Cuma waktu-waktu tertentu saja Suri tak nak duduk, menangis tak mahu diletak. Nak tak nak, ummi kena buat kerja sambil memegang Suri atau terpaksa cari waktu lain untuk sempurnakan kerja ummi.


Apapun ummi bersyukur Suri hadir dalam hidup ummi. Menjadi anak perempuan yang pertama, banyak juga yang ummi belajar. Yang pasti, ummi sayang sangat pada Suri. Tak dapat ummi nak gambarkan rasa sayang ini. Sayang ummi pada seorang anak perempuan.


Bahkan bukan hanya ummi. Abi, dan abang-Abang Suri juga sayangkan Suri. Time ummi sibuk, along dah boleh diharap untuk jagakan Suri seketika. Angah dan achik pun selalu nak meriba Suri. Sayang sangat kat baby girl ni.


Semoga Suri akan terus membesar sihat dan sempurna. Jadi gadis yang baik, yang berakhlak mulia dan terpuji. Moga diberkati perjalanan hidup Suri. Menemui kebahagiaan dan kesejahteraan. Dunia dan akhirat, insya Allah.


Ummi sayang Suri



Hari check up Suri di klinik 










0 comments:

Post a Comment