Friday 10 January 2020 By: Naemah

KERANA RINDU




 Potret tahun 2013. Masa ni aku tengah mengandungkan Mussaab. Ini antara percutian keluarga yang paling best dan menjadi kenangan manis. 


Pertamanya sebab ini kali pertama sampai di Kota Kinabalu. Keduanya sebab meriah, datang ramai-ramai dengan famili suami. Memang tak cukup semua, tapi tetap meriah juga. 


Bila bercuti ramai-ramai macam ni, feel dia berbeza dengan hanya keluarga kecil kita. Ia dua keseronokan yang berbeza. 


Tapi ini semua kenangan lama. Dah tak ingat, bila kali terakhir ikut family trip macam ni. Duduk satu rumah, berjalan sana sini sama-sama, makan sama-sama, gelak ketawa sama-sama... seronok... jadi kenangan yang manis untuk disimpan dan dikenang. Hubungan kekeluargaan pun makin rapat, asbab musafir bersama. 


Dan rasa ingin mengulangi kenangan lalu sentiasa ada. Tapi kekangan masa sering menghalang. Masing-masing dengan komitmen tersendiri. Sukar nak merancang percutian bersama.


Rindu sebenarnya nak mengulangi kenangan manis masa lalu. Rindu nak dekat dan bergelak ketawa dengan semua. Walau mungkin hari ini kita semua berbeza dengan yang dulu. Semakin berusia, semakin bertambah ahli keluarga... dan semakin banyak halangan untuk bertemu.


Andai takdirNya ada rezeki untuk bersama-sama lagi, semoga dapat mengulangi kenangan manis bersama lagi.


Namun biar dalam keadaan kita semua bersedia. Bersedia untuk saling menerima. Sama seperti dulu.


Saja mencoret di sini. Sebab bukan hanya aku yang rindu. Kami suami isteri.. sama-sama rindu. Entah rindu ini berbalas atau tidak :,)


~Allah saja yang tahu kenapa rasa sedih dan sayu~

0 comments:

Post a Comment