Sunday 19 January 2020 By: Naemah

SELAMAT HARI LAHIR ABDULLAH MUSSAAB




19/01/14

Pada tarikh ini, 2 tahun 1 minggu selepas melahirkan Anas, Mussaab pula hadir dalam hidup ummi dan abi.


Hari ini genap sudah usia Mussaab 6 tahun. Mussaab sudah di tahun terakhir sebagai student kindergarten. Insya Allah tahun depan melangkah ke tahun satu. Masya Allah.. cepat masa berlalu.


Hari ni abi tiada bersama. Hanya ummi dan adik beradik Mussaab (yang sentiasa bersama). Dari minggu lepas (pada hari lahir Anas) Mussaab dah tak sabar nak tunggu hari istimewa Mussaab. Mussaab juga nak ummi masak makanan special kesukaan Mussaab. Tapi tahu apa yang Mussaab minta? Hmm.. nasi lemak! Kalau nasi lemak.. tak adalah special sangat. Setiap minggu rumah kita ni menjamu selera dengan nasi lemak. Ummi suggest yang lain, Mussaab tetap nak nasi lemak.


Ok, pagi ni terhasil nasi lemak special untuk Mussaab. Rasa dia mungkin sama macam yang ummi selalu masak, tapi yang specialnya ialah kita ‘picnic’ nasi lemak kat luar rumah. ‘Luar rumah’ jerrr... tapi Mussaab happy and suka sangat! Walaupun abi tak ada bersama, tak apalah masih best, masih bermakna.


Petang hari abi sampai di rumah. Abi belanja makan malam di kedai makan Harraz, belanja Nasi goreng USA kesukaan Mussaab. Alhamdulillah.


Tamat ‘sambutan’ hari lahir Mussaab yang ke-6 tahun. Best ke tak best? 


Kini Mussaab dah mula faham maksud ‘birthday’. Tak ada kaitan pun dengan kek atau hadiah semua tu, sekadar secebis ingatan bahawa hari ini hari ummi berjuang melahirkan Mussaab. Nak makan-makan special sikit boleh je. Apa salahnya. Cuma ummi tak nak ajar untuk terlalu meraikan. Seadanya saja ya! 


Kalau Mussaab nak tahu, yang paling bahagia pada tarikh ini dah tentulah ummi, sebab menerima kehadiran cahaya mata yang ummi kandung dan berjuang melahirkan. Bukan sedikit bahagia yang ummi rasa. Bahagia dan bersyukur sangat Allah hadiahkan Mussaab untuk ummi.


Ummi mahu Mussaab tahu bahawa ummi sangat menyayangi Mussaab sama seperti yang lain. Tak ada beza. Terima kasih selama ini Mussaab jadi anak ummi yang sangat baik. Nakal-nakal sikit tak apalah, memang ummi marah tapi marah ummi kerana sayang. Mahu Mussaab jadi yang lebih baik.


Doa ummi sentiasa untuk Mussaab. Semoga Mussaab sentiasa dikurniakan kebaikan dalam meniti hari-hari di dunia ini. Semoga Mussaab akan berada di tempat yang selayaknya untuk Mussaab. Ummi tahu Mussaab seorang yang tekun dan punya daya kreativiti. Semoga cemerlang bersama kecenderungan itu. Ummi akan sentiasa menyokong dan mendoakan.


Semoga sentiasa berakhlak baik dan menyenangkan. Semoga jadi hamba Allah yang bertaqwa dan tiap masa rasa diri berTuhan. Insya Allah bahagia milik Mussaab. Dunia dan Akhirat.


آمين


Ummi, abi, along dan adik-adik sayang mussaab.

Sayang sampai syurga. Insya Allah 



Birthday Picnic










Petang hari-menunggu kepulangan abi



Alhamdulillah abi dah balik!!



1 comments:

Zeeda Hasain said...

Mula2 tengok gambar ingat picnic di taman...sbb luar rumah pun dah cantik mcm taman.. Selamat Hari Jadi Mussaab..

Post a Comment