Wednesday 6 June 2018 By: Naemah

SEBUAH KESYUKURAN



Hari ini sudah 21 Ramadhan 1439H. Sudah di 10 malam terakhir, di pecutan terakhir sebagai hamba yang mendambakan rahmat dan keampunan dariNya.

Alhamdulillah, syukur dapat menyempurnakan puasa dengan sebaiknya sebagai isteri dan sebagai ibu yang masih menyusukan anak kecilku. Alhamdulillah :)

Syukur juga sudah diberi kesempatan untuk balik berpuasa dan berbuka bersama orang tua di kampung pada awal puasa hari tu. Dek kesuntukan masa, itulah yang pertama dan terakhir setakat ini. Insya Allah akan balik ke kampung di hujung Ramadhan ini pula untuk sambut hari raya bersama keluarga di kampung. Tak dapat balik lebih awal walaupun dah nak cuti sekolah, disebabkan suamiku yang masih perlu bertugas. Tak apalah, masih bersyukur kerana suamiku dapat sambut hari raya bersama lagi tahun ini :)

Beberapa hari ini suamiku ada di rumah, dapat berpuasa dan berbuka bersama-sama. Alhamdulillah. Dia suami yang baik, yang banyak menbantuku dalam urusan rumah termasuk hal memasak di dapur. Dia yang hampir setiap hari menyediakan hidangan sahur, dan sesekali memasak untuk hidangan berbuka. Tak lupa juga hal dan urusan yang lain, yang tanpa pertolongan dia memang tak cukup tangan aku nak buat semua. Alhamdulillah. Dikurnia suami sebaik dia.

Di kesempatan bulan suci ini aku mendoakan agar Allah sentiasa merahmati dia yang terlalu baik buatku, dan buat anak-anak kami. Semoga Allah ampunkan segala dosa suamiku, semoga dia akan terus diberi kesihatan dan menjadi pemimpin terbaik buat kami yang akan memimpin kami ke jalan yang diredhaiNya. Semoga akan di kumpulkan bersama di dunia dan di akhirat nanti. Aameen.



0 comments:

Post a Comment