Tuesday 2 January 2018 By: Naemah

LITTLE DIAMOND KINDERGARTEN: FIRST DAY OF SCHOOL

Permulaan entri tahun ini ialah tentang hari pertama persekolahan Anas dan Mussaab iaitu pada 2/1/18. 

Alhamdulillah Anas dan Mussaab memulakan persekolahan bersama pada tahun ini. Berbeza dengan tahun lepas, jarak sekolah lebih dekat dengan rumah, dan ummi tak perlu drive ke sekolah. Anas dan Mussaab pergi dan balik berjalan kaki, sambil hirup udara pagi :) of course, ummi dan Miqdad hantar sekali, tak harap nak lepaskan berjalan berdua saja. 

Minggu ini juga agak mencabar kerana ummi perlu uruskan anak-anak sendirian kerana abi berada di Bintulu. Insya Allah ummi mampu lakukan yang terbaik.

Hari pertama sekolah, ummi kejutkan Anas dan Mussaab bangun pagi. Agak tak biasa buat Anas, kerana tahun lepas bersekolah sessi petang. Tapi Alhamdulillah, Anas dan Mussaab tak susah (sangat) nak bangun pagi. Malamnya abi dah temankan Anas dan Mussaab tidur awal. Bangun, mandi, berpakaian sekolah dan bersarapan bihun goreng. Lepas tu berjalan ke sekolah. Ummi excited ambil gambar di hari pertama persekolahan Anas dan Mussaab :D

Di sekolah juga tiada drama. Mussaab paling senang, duduk bermain blocks bersama kawan. Anas masih tak lepaskan ummi, dan tak mahu bermain. Katanya nak melukis. Bila teacher berikan kertas barulah Anas lepaskan ummi balik. Ummi tak boleh nak tunggu lama kerana Miqdad dah meragam dan menangis. Ummi balik ke rumah, tak lupa doakan Anas dan Mussaab baik-baik saja dan seronok di sekolah :)

Di rumah, teacher update gambar aktiviti hari pertama students di sekolah di group whatsapp. Happy tengok anak-anak ummi baik-baik saja di sekolah. Alhamdulillah.

Jam 12, ummi jemput Anas dan Mussaab di sekolah. Anas dan Mussaab cakap best main kat sekolah. Mussaab kelihatan penat dan mengantuk. Mussaab tidur lebih awal pada malamnya. Anas tidur seperti biasa. 

Alhamdulillah untuk hari ini. Semoga Anas dan Mussaab sentiasa bersemangat untuk ke sekolah setiap hari. Anas dan Mussaab happy, ummi dan abi juga happy :)

Hari pertama di LITTLE DIAMOND KINDERGARTEN 































0 comments:

Post a Comment