Saturday 20 January 2018 By: Naemah

SELAMAT HARI LAHIR MUSSAAB




19/01/18

Genap usia Mussaab 4 tahun. Alhamdulillah, pejam celik pejam celik anak-anak ummi kian membesar. insya Allah, sihat dan cerdas.

Hari lahir Anas dan Mussaab hanya berbeza seminggu, iaitu Anas pada 12/01/12 dan Mussaab 19/01/14 (berbeza usia 2 tahun seminggu).

Pada tahun ini Mussaab sudah memulakan persekolahan di Tadika Little Diamond bersama Anas. Walaupun ummi rasa terlalu awal, tapi atas permintaan Mussaab juga, ummi dan abi daftarkan Mussaab sekolah. Semoga ok dan baik-baik saja. Insya Allah.

Di hari kelahiran Mussaab, abi ada bersama. Hari ini juga Mussaab bangun pagi dan ke sekolah seperti biasa. Ummi dan abi ucapkan 'happy birthday', namun Mussaab masih belum benar-benar mengerti maksudnya. Yang pasti, Mussaab tahu ianya special dan birthday itu berkaitan dengan kek, atau makanan sedap. Tak mengapalah, esok-esok Mussaab akan faham, bahawa hari ini hari ummi melahirkan Mussaab.

Hari ini Mussaab dan Anas dapat hadiah special dari abi iaitu piano (electronic keyboard exactly), seorang satu. Dah seminggu abi order secara online, kebetulan pula ia sampai tepat pada hari lahir Mussaab, lewat seminggu dari hari lahir Anas. It's ok. Thanks to abi for the very special gift. Kenapa special? Sebab dah lama Anas dan Mussaab teringin nak ada piano di rumah, sejak masuk kelas piano di sekolah :) harap Anas dan Mussaab akan rajin praktis dan makin mahir bermain piano. Insya Allah.

Hari ini juga kita sekeluarga ke Hospital Seremban untuk melawat atuk saudara Anas, Mussaab dan Miqdad yang sakit. Balik dari hospital, singgah makan di pizza hut berdekatan dengan rumah. Lagi birthday treat untuk Anas dan Mussaab. Alhamdulillah. Tq abi yang sangat baik hati setiap masa :)

Tamat cerita birthday Mussaab. Semoga Mussaab akan membesar menjadi anak yang soleh, dan hamba Allah yang taat. Semoga dikurniakan ilmu setingginya, diterangkan hati, dilapangkan rezeki, diberikan kesihatan, kecerdasan dan kekuatan. Semoga terus gagah melangkah di bumi Allah bersama dengan petunjukNya. 

Ummi sayang Mussaab selamanya. Redha ummi sentiasa mengiringi hidup Mussaab. Insya Allah.



Mussaab on his birthday. My handsome boy as always :)

0 comments:

Post a Comment