Saturday 30 December 2017 By: Naemah

OUR 7TH ANNIVERSARY






Alhamdulillah.
Sudah genap 7 tahun usia perkahwinan kita pada 11/12/17. Syukur ku panjatkan pada Allah atas rahmatNya yang tak pernah putus. Baru hari ini aku berkesempatan untuk menulis dan mencoret, mengingati detik yang terindah dalam hidup ini.

Tiada apa yang mampu aku persembahkan. Hanya syukur yang tak terhingga, atas kurniaan Allah dalam hidupku iaitu dirimu dan juga anak-anak. 

Semakin meningkat usia kita, dan semakin meningkat juga usia pernikahan kita. Aku bahagia kerana dikurniakan insan sepertimu dalam hidup ini.

Namun aku akui kehidupan kita bukan sempurna. Ikatan ini, banyak lagi yang perlu diperbaiki. Perlu sama-sama bermuhasabah dan memperbaiki. Aku dan juga kamu.

Sayang.

Aku bahagia ada kamu. Namun aku tak pasti apakah kamu bahagia bila bersamaku.

Aku terhibur dengan setiap sendamu. Namun aku juga tak pasti sejauh mana aku mampu menghiburkan hatimu sebagai seorang isteri.

Aku bangga kerana suamiku adalah kamu. Tapi sejauh mana aku mampu membuatmu bangga dengan apa yang ada padaku, sebagai seorang isteri.

Aku percaya padamu sebagai ayah yang baik, penyayang dan bertanggungjawab pada anak-anak kita. Namun aku tak pasti sejauh mana kepercayaanmu padaku sebagai ibu yang terbaik untuk anak-anak.

Kerana aku tahu terlalu banyak kurangnya aku. Aku sedar betapa aku masih kurang matang dalam memikul tanggungjawab sebagai isteri dan ibu. Banyak episod kegagalanku. Banyak yang aku kesali. Bingung adakalanya memikirkan bagaimana aku mahu menjadi yang lebih baik untukmu dan anak-anak.

Sekali lagi maafkan aku sayang. Doakan aku sayang. Aku percaya pada cinta ikhlasmu. Namun aku juga tahu, aku perlu lebih berusaha untuk menjadi isteri yang lebih menyenangkan hatimu.

Semoga masih ada harapan dan peluang. Untuk sama-sama memperbaiki setiap kekurangan yang ada. Moga Allah panjangkan usia kita, setiap detik mencipta bahagia bersama. Pimpin tanganku sayang. Bersama kita menggapai redhaNya. Insya Allah.

Doaku, semoga kita akan tetap bersama di dunia dan akhirat. Aameen.

Selamat ulangtahun perkahwinan yang ke-7 sayang.
Dan selamat hari lahir sayang.
Love u forever. Lillahi Taa’la.

0 comments:

Post a Comment