Sunday 22 October 2017 By: Naemah

PLAYTIME: AISHA KIDZ PLANET

Hari ini hanya tinggal aku dan anak-anak di rumah. Suamiku seperti biasa jauh di lautan menyambung tugasannya. Masuk hari kedua dia di sana. Semoga Allah melindungi suamiku.

Kebiasaannya aku dan anak-anak hanya tinggal di rumah saja. Tapi hari ini, tambahan pula weekend, aku memberanikan diri membawa anak-anak ke Aisha Kidz Planet yang terletak di Beranang. Jaraknya kira-kira 4km dari rumah kami. Kiranya ini first time aku memandu ‘jauh’ bersama anak-anak. Sudah pastinya dengan izin suamiku.

Seperti yang aku jangka, anak-anakku begitu teruja berada di situ. Bermain dengan sepuasnya, hingga berkali aku mengajak untuk pulang memandangkan sudah hampir masuk waktu zohor. Hampir 2 jam kami berada di situ (10.40 pagi-12.30 tghr), dengan bayaran sebanyak rm15 seorang (free untuk Miqdad). Rm15 untuk unlimited time, maknanya boleh berada di situ selama mana yang kita nak. 

Aku agak berpuas hati memandangkan tempat itu mampu memberi keseronokan pada anak-anakku termasuk Miqdad. Asyik sekali bermain ketiganya. Miqdad langsung lupa pada ummi :)

Satu jam pertama, hanya kami yang berada di situ. Selepas sejam, kanak-kanak lain pula sampai dan suasana menjadi lebih riuh dengan suara girang kanak-kanak. Anak-anakku juga semakin rancak bermain. Tambahan pula dapat kawan baru, makin seronok jadinya :)

Jam 12.30, paksa juga anak-anak tinggalkan tempat tersebut walaupun masing-masing belum puas bermain. Kalau ikutkan, boleh datang lagi bila-bila masa pada hari ini, tapi fikirkan susah, maka setakat ini dululah. Insya Allah nanti kita akan datang lagi di lain hari.

Turun dari Aisha Kids Planet, kami menjamu selera di kedai makan nasi kukus Tok We yang letaknya di tingkat bawah bangunan tersebut. Teragak-agak juga nak makan kat kedai tanpa suamiku. Mana tahu nanti tak boleh control anak-anak. Kecoh jadinya nanti :) tapi Alhamdulillah segalanya ok je, walaupun ada juga sesekali Mussaab menjerit dan berang bila ada yang tak kena. Dah kenyang kami meninggalkan tempat itu dan menuju pulang.

Balik ke rumah, Anas dan Mussaab asyik sebut nak ke sana lagi. Dari siang bawak ke malam. Betul-betul excited dan masih belum puas nampaknya. Ya, insya Allah nanti kita pergi lagi :)

Alhamdulillah untuk kegembiraan anak-anak hari ini :)














0 comments:

Post a Comment