Friday 27 October 2017 By: Naemah

MY IPHONE 7

25.10.16-25.10.17

Genap setahun aku menggunakan iphone 7, hadiah dari suami tercinta. Sebelum tu juga dah pakai iPhone 6, maknanya sudah mula menggunakan iphone pada tahun 2015. 

iPhone 7 ni sebenarnya tak terlintas pun di hati nak milikinya. Maklum sajalah harga iphone bukannya murah. Nak dijadikan cerita, hp suamiku yang sebenarnya bermasalah (iphone juga). Dia yang selalu cakap nak tunggu iphone 7 keluar dan nak tukar hp dia tu. 

Maka pada tarikh tersebut dia belikan iphone 7. Waktu tu aku baru lepas melahirkan Miqdad. Dia tunjukkan hp baru, dan tanpa disangka dia kata hp tu untuk aku. Terkejut dan serba salah jugalah aku. Aku rasa aku tak perlukan hp baru memandangkan hp aku masih boleh digunakan. Yang rosak cuma camera. Masih boleh dibaiki. 

Tapi dia kata hp ni memang untuk aku. Katanya tak sesuai untuk dia yang selalu turun naik kapal. Maklumlah saiz hp ni lebih besar. Happy tu, happylah. Tak sangka pula dapat iphone baru :) hadiah dari suami sempena kehiran anak ketiga kami, mungkin. 

Dah setahun berlalu. iPhone 7 masih berfungsi dengan baik. Cuma cermin dah retak sikit dek terjatuh. Itupun sebab anak yang main. Alhamdulillah masih boleh digunakan. 

Sepanjang menggunakan iphone, kami agak berpuas hati kerana kualitinya. Bak kata suami, alah membeli menang memakai. Dia pun masih menggunakan iphone yang lama, walaupun keadaannya dah agak menyedihkan. Katanya nak tukar baru, tapi masih belum ada rezeki untuk tukar. Insya Allah nanti tukar yang lebih baik. Sekarang pakai dulu sampai dah memang tak boleh pakai :)

Sayang sangat iphone ni. Selain ianya hadiah dari suami tercinta, aku sukakan kualiti gambarnya. Maklumlah, aku jenis suka tangkap gambar dan blogging. Sangat sesuailah rasanya. Di samping itu aku sukakan aplikasi imovie yang memang khas untuk pengguna iphone. Boleh buat video sendiri. Memang best dan enjoy sangat. Dan lain-lain keistimewaan lagi. 

Tapi tak katalah hp lain tak bagus. Sebelum ni pun dah pernah pakai hp samsung, lenovo dan lain-lain. Ok je. Tapi mungkin kerana iPhone ni lebih mahal, maka perlu penghargaan lebih la kan :D lagipun Suami dah pesan, kalau rosak iPhone ni kita tukar hp jenama lain lah pulak. Yang lebih murah. Hmm...yelah. Insya Allah aku akan hargai dan jaga sebaiknya hp ku ini. Aku tahu kalau rosak, kos nak baiki pun bukan murah. Semoga Allah menjaga ‘harta’ kami ini. Sungguh, tak mahu habiskan wang untuk hp lagi. Cukuplah dengan yang ada. 

Sekian, kisah iphone 7 :)
Oh ya. iPhone 8 pun dah keluar. Kita tunggu iphone 9 lah pulak :D



Aku punya color pink :)
Tq so much syg!
(Gambar google)

0 comments:

Post a Comment