Tuesday 2 June 2015 By: Naemah

SEMINGGU DI KAMPUNG


Genap seminggu berada di kampung,  bumi kelantan.  Seminggu juga berpisah dengan suami tercinta.  

Dah lama tak balik kampung lama lama macam ni. Selalunya sekejap je. Best memang best..tapi tanpa suami di sisi tetap rasa ada kekurangannya. 

Anak anak macam biasa la, tak boleh berenggang dengan ummi. Anas tak boleh ummi tiada, Mussaab pula tak boleh lepas dari perhatian ummi. Merata perginya. 

Aktiviti seharian kat rumah nenek bermain pasir. Sama sajalah dua beradik ni. Paling geram bila baru lepas mandi pergi berguling atas pasir. Habis baju kotor, nak kena mandi lagi. Baju dah la tak banyak. Hai anak :)

Kesian juga pada anak anak yang berjauhan dengan abi. Dah lama abi tak tinggal dalam tempoh yang lama sebegini.Tapi mungkin dengan kepulangan ramai sepupu ni membuatkan mereka tak rasa sunyi meskipun tanpa abi. 

Suasana di kampung semestinya berbeza dengan suasana di rumah sewa kajang. Kat sini lebih terbuka dan bebas. Kat sana jangan haraplah nak bebas. Seminggu suami pergi, seminggu jugalah kami tiga beranak terkurung di dalam rumah. Kalau keluar pun setakat taman permainan di belakang tu. Syukur sangatlah dapat balik kampung ni :)

InsyaAllah esok bakal bertemu suami tercinta. Rindu padanya, lama tak bersua. Dia juga pasti rindu, terutama pada anak anak yang sering menghiburkan hati. 

Semoga dipermudahkan urusan suamiku, dan selamat perjalanan pulangnya bertemu keluar. 

Ya Allah... Aku mengharapkan pertemuan dengan suamiku, dan dipanjangkan jodoh hingga ke syurga. Ameen

0 comments:

Post a Comment