Saturday 27 June 2015 By: Naemah

DOAKAN MEREKA

*sekadar gambar hiasan *

Hari ini pagi pagi lagi keluar di newsfeed fb berita tentang kehilangan dua orang budak perempuan (dua beradik) selepas rumah mereka dimasuki orang. Kanak kanak tersebut dilarikan penjenayah tersebut...

Allahu Akbar... Macam macam kes dan macam macam hal. Hati tak terkecuali disapa ketakutan dan kebimbangan. Tak kurang rasa simpati dan sedih dengan apa yang menimpa keluarga tersebut. 

Tak tahu dan tak dapat bayangkan... Bagaimana perasaan kedua ibubapa kanak kanak tersebut. Aku cuba meletakkan diriku di tempat mereka. Sebak, sayu, lemah longlai, segala rasa ada. Yang pasti satu perasaan yang sangat sedih dan pilu yang mampu digambarkan. Mengingatinya saja membuatkan air mata mengalir. Ya Allah jauhkanlah...

Aku mendoakan ibu dan bapa tersebut diberi kekuatan dan kesabaran yang kuat di samping doa yang pastinya tak putus dalam berhadapan ujian kesedihan ini. Aku mendoakan penderitaan hati yang sedang ditanggung akan berakhir sebentar saja lagi... Insya Allah

Aku juga membayangkan situasi kanak kanak tersebut. Anak kecil yang tidak berdosa itu, jangan sampai disakiti dan diapa apakan... Ya Allah yang sangat besar nilai belasnya pada hamba, lindungilah :'(

Aku tahu, apa yang sedang dilalui si ibu adalah ujian yang sangat perit. Ya Allah, semoga Engkau tenteramkan hatinya dan berikan khabar gembira untuknya.

Aku merayu padaMu ya Allah lindungi anak anakku, dan keluargaku seluruhnya.  Lindungi semua insan ya Allah dari tangan tangan yang jahat...

Ameen...


0 comments:

Post a Comment