Sunday 28 June 2015 By: Naemah

I'M SORRY UMMI

Anak anak sedang lena dibuai mimpi... Sangat sunyi tanpa mereka. Malah hati terasa sayu. Baru sekejap tadi 'berperang' dengan anak anak. Ada ada saja tingkah mereka yang menguji kesabaran ummi. 

Episod pilu..ummi Dan Anas..

Masa nak tidur tadi tiba tiba Anas cakap: sorryy ummiii...

 Aku bagai tersentak. Lupa apa yang menyebabkan dia berkata demikian. Namun hatiku dah mula menangis, kerana aku tahu aku ada memarahinya tadi. Aku belai kepalanya. Anas bersuara lagi: ummi jangan marah along lagi :(

 Oh Tuhan. Hatiku bertambah sayu mendengar kan suara manjanya. Terus kami berbicara hati ke hati. Menasihatinya, memujuknya, membelai dan memujinya. Tak lupa aku juga memohon maaf padanya. Air mataku turut mengalir... Sangat sayu..

Ya Allah... Aku berdosa memarahi anak anak syurga amanahmu ini. Mereka tak berdosa, malah aku yang berdosa. Aku sayangkan anak anakku... Mereka terlalu baik dan bijak. Mereka yang menceriakan hari hariku...

Anas dan Mussaab... Maaf kan segala kesilapan ummi yang tak sempurna dalam menjagamu. Doakan ummi agar menjadi ummi yang lebih baik untuk anak anak ummi :'(





0 comments:

Post a Comment