Wednesday 13 December 2023 By: Naemah

LUMRAH BERTEMU DAN BERPISAH



Episod bertemu dan berpisah bersambung lagi. Selepas 10 hari kembali dari laut, hari ini suami kembali semula untuk menyambung tugasnya di laut. 


Alhamdulillah dia ada bersama di hari ulangtahun perkahwinan kami yang ke-13. Tiada sambutan istimewa, cukup dia ada di sisi menemani hari. Dalam 10 hari ini, dia mengambil tugasan dan tanggungjawab yang sepatutnya. Ringan sikitlah bahu ni. Tak keseorangan memikul semua.


Sempat juga bawa anak-anak berjalan di Melaka. Hiburkan mereka sekadar masa dan kesempatan yang ada. Alhamdulillah. Dapat sekali lagi mencipta kenangan bersama di hari ulangtahun perkahwinan. Terima kasih ya Allah. 


Hari ini pula genap usia kandunganku 28 minggu. Sudah tamat trimester ke-2, melangkah pula ke trimester ke-3. Hari ni memenuhi temujanji dengan doktor pakar di Hospital Kajang. Alhamdulillah sempat dihantar dan diambil suami sebelum dia bertolak ke airport. Rumah juga siap dikemas rapi, dengan pinggan mangkuk di sinki juga clear semua. Terima kasih suamiku.


10 hari berlalu terasa cepat dan singkat. Tapi inilah aturanNya. Tugas dan tanggungjawab sebagai pejuang nafkah sudah memanggilnya. Alhamdulillah, masih ada kerja, masih ada sumber rezeki. Maka reda lepaskan dia pergi, seperti setiap kalinya juga. Semoga selamat pergi dan selamat kembali ke pangkuan keluarga yang menanti. 


13 tahun hidup bersama. Bertemu dan berpisah itu sudah lumrah. Anak-anak pun semuanya faham. Setiap kalinya juga, mengharapkan pada perpisahan itu akan disusuli dengan pertemuan. Alhamdulillah, Allah sentiasa menghadiahkan pertemuan yang diharapkan. Maha Baiknya Allah pada kita semua. 


Tiada apa yang nak dikeluhkan. Bukan aku seorang mendepani ujian perpisahan. Ini bahagian kita dan yang serupa nasib dengan kita. Tentulah ada hikmahnya. Tak ada suami di sisi, masih dapat meneruskan hari dengan baik. Dia tiada, tapi Allah tetap ada. Lagipun, aku percaya doa suami sentiasa ada buatku dan anak-anak di sini. Jadi, tenang-tenang sajalah. 



Kenangan di Melaka;












11-12-2023
Happy birthday abi!


0 comments:

Post a Comment