Monday 11 December 2023 By: Naemah

13 TAHUN TELAH KITA LALUI BERSAMA


11/12/2010-11/12/2023


13 tahun sudah berlalu. Masya Allah! Satu tempoh yang bukan singkat, dan bukan juga terlalu matang buat sepasang suami dan isteri yang telah Allah takdirkan bersama ini. 


Allah menghadirkan cinta, semoga kan selamanya akan terus cinta. Hingga syurga Allah hendaknya kita terus menikmati cinta.


Allah menghadiahkan cahaya mata, seorang demi seorang, semoga mampu kita mendidik dan membimbing mereka menuju reda Allah.


Allah meminjamkan harta dan kecukupan untuk menjalani hidup yang tenang dan selesa, semoga dapat kita gunakan semuanya di jalan yang Allah suka.


Allah menghadiahkan pertemuan pada setiap kali episod perpisahan kita, semoga kita mampu untuk saling menghargai selagi peluang bersama ini masih Allah izinkan.


Allah menghadiahkan kesihatan dan kesembuhan pada setiap sakit yang diuji, mudah-mudahan dapat kita jalani kehidupan ini dengan banyak beramal baik dan mencari redaNya. 


Allah masih mengizinkan doa ibu terus mengalir mengiringi kehidupan kita sehingga hari ini. Tanpa kita sedar, itulah azimat dan kunci pada kebahagiaan dan kemudahan hidup yang kita jalani sampai hari ini. Semoga Allah rahmati mereka dan menghadiahkan syurga tertinggi buat ibubapa kita.


Begitulah Allah menghadirkan buat kita pasangan, zuriat, kesihatan, harta, doa dan restu orang tua, dan kenikmatan hidup bersama-sama selama 13 tahun ini. Maha Baiknya Allah terhadap kita.


ALHAMDULILLAH.

Itulah kalimah terbaik untuk keseluruhan nikmat yang dikurniakanNya buat kita.


Ya, hidup kita bukan sempurna. Di balik kenikmatan, ada terselit juga ujian. Tetapi ujian itu hanya yang sekadar mampu kita lalui, dan yang lebih besar dari itu adalah kasih sayang Allah dan nikmat yang tak pernah putus.


Makin kita melangkah ke depan hari. Makin lanjut usia kita. Makin lemah-lemah badan kita. Makin membesar dewasa anak-anak kita. Semuanya nanti ada haluan dan tujuan sendiri. Dan kita tetap perlu meneruskan baki usia kita selanjutnya.


Semoga ikatan pernikahan kita selamanya menjadi ibadah buat kita. Semoga selama masa terus berjalan, semoga selama itu kita terus berusaha memperbaiki diri, mengejar reda dan pahala, mengharap pada syurgaNya yang menjadi tempat kembali yang kekal abadi.


Suamiku. Kamu anugerah terbaik yang Allah hadirkan buatku. Bersama kelebihan dan kekurangan kita harungi hidup bersama. Terima kasih seadanya menerima dan mencintaiku. 


Semoga matlamat kita ‘bercinta hingga ke syurga’ Allah makbulkan. Ameen. 




Pic: 11/12/2010 & 11/12/2023

Semoga Allah bimbing langkah dan cinta kita menuju syurgaNya
Ameen


0 comments:

Post a Comment