Wednesday 23 December 2020 By: Naemah

SABAR MENANTI KEPULANGANMU



Catatan  (20/12/2020)


Sudah 20 hari bulan Disember. Hanya 1 hari aku dan anak-anak dapat bersama suami. Masih berbaki (mungkin) 10 hari lagi, sebelum dapat kembali bersua.


Aku dan anak-anak kini di kampung. Dah hampir seminggu. Balik tanpa dia. Alhamdulillah setelah lama tak balik kampung, akhirnya dapat balik bertemu keluarga yang dirindui. Tapi jauh di sudut hati, tetap merindukan suami yang jauh. Akan lebih seronok jika dia ada bersama.


Malam ini berkumpul ahli keluarga. Solat berjemaah, sessi tazkirah dan makan bersama. Dah lama tak rasa suasana meriah seperti ini. Hampir terlupa, masih berada di musim covid. Betapa lama tak rasa nikmat berkumpul sekeluarga. Semoga Allah memberkati dan merahmati penyatuan keluarga ini. Semoga dilindungi dari segala bentuk musibah.


Anas, Mussaab, Miqdad dan Suri sudah pastinya antara yang seronok dengan suasana meriah malam ini. Dah lama tak berkumpul ramai-ramai, jumpa sepupu dan anak sepupu mereka. Detik seperti ini sentiasa dinanti. Alhamdulillah untuk kegembiraan anak-anak malam ini.


Berkongsi detik meriah dengan suami yang jauh melaui whatsapp. Hanya sendiri dia di hotel sementara menunggu untuk ke laut. Semoga baik-baik juga dia di sana. Walau ku tahu, dia juga dah tak sabar-sabar nak balik.


Tetapi hati.. bersabarlah. Masa itu kan terus berjalan tanpa henti. Yang ditunggu pasti akan tiba, dengan izinNya. Insya Allah akan menikmati detik pertemuan yang membahagiakan sekali lagi - Hadiah Allah buat yang menanti dengan penuh sabar dan redha.


Alhamdulillah 

Allah dah aturkan yang terbaik

Anugerah Allah adalah yang teragung

Syukur itu membawa bahagia




0 comments:

Post a Comment