Sunday 30 June 2019 By: Naemah

WEEKEND: AISHA KIDZ PLANET, SETIA ECOHILL TAIPAN

Kali ke-5 membawa anak-anak ke Aisha Kidz Planet (2017 adalah kali yang pertama). Kali ke-6 untuk Anas dan Mussaab yang pernah datang bersama rombongan sekolah mereka. 

Kini Aisha Kidz dah berpindah tempat. Dari Beranang kini ke Ecohill Taipan, Bandar Rinching. Lebih dekat dengan rumah (seksyen 6). Kali kedua lah kiranya untuk tahun ini, yang terakhir pada bulan Januari lepas. Bayaran masih sama, rm 10/seorang untuk 1 jam dan rm 15/seorang untuk unlimited time.

Time abi tak ada dan tak tahu nak ke mana, Aisha Kidz Planet jadi pilihan yang terbaik. Nak bawa pergi taman (outdoor), tak larat pula nak melayan 3 hero yang tengah melasak, dalam keadaan diri yang tengah sarat ni :D

Hari ini keluar rumah tepat jam 10 pagi, 5 minit saja perjalanan, dekat sangat kan. Jadi orang first yang sampai, bukan main seronok anak-anak, sebab dah lama tak datang. Dah janji banyak hari dengan mereka nak bawa ke sini, dan setiap hari juga dok sebut dan tanya. Kalau tak bawa juga, dapat bayangkan la macam mana frustnya mereka :)

Seperti biasa, bila di sini mereka bermain dengan riang dan seronok sekali. Tambahan pula satu jam pertama belum ada kanak-kanak lain yang datang, maka semua yang kat dalam tu mereka yang ‘punya’ :) 

Sehingga jam 11.30, Anas dah mula ajak balik. Lapar dah katanya. Mussaab dan Miqdad masih leka bermain. Masih tak puas-puas. Main pasir, main bola, trampoline, dan lain-lain. Anas sabar menunggu sampai adik-adik mahu diajak balik. Dia pun sambung bermain juga.

Hampir jam 12, semakin ramai ibubapa yang datang membawa anak-anak. Perlahan-lahan aku memujuk anak-anak untuk meninggalkan tempat ini. Nampaknya masih belum puas bermain, tapi Alhamdulillah masing-masing akur bila berkali diajak balik. Sekitar jam 12.30, kami meninggalkan Aisha Kidz Planet. 

Tak terus balik ke rumah, Anas pula request nak makan KFC. Dalam berat hati (takut ramai orang kat KFC sebab hari Ahad), tunaikan juga permintaan Anas yang disokong Mussaab dan Miqdad :) Alhamdulillah tak ramai sangat orang. Tak perlu beratur panjang, order sekejap je dah dapat. Di situ jugalah aku dan anak-anak menikmati hidangan tengahari bersama hari ni.

Alhamdulillah untuk kegembiraan anak-anak hari ini. Sudah 3 weekend abi tak dapat bersama kerana perlu bertugas. Kesian asyik terkurung dalam rumah saja walaupun tak sekolah. Hari ni, dapat penuhi janji untuk bawa anak-anak ‘bersukaria’ di luar :D

Insya Allah nanti ummi bawa ke Aisha Kidz Planet lagi ye. Lepas baby dah besar :D


Foto hari ini di Aisha Kidz Planet 

































0 comments:

Post a Comment